A StatCounter webes elemzőcég legfrissebb adatai alapján a Chrome már Amerikában is átvette a harmadik legnagyobb böngésző helyét a Safaritól. Ez volt az utolsó nagyobb régió, ahol az Apple termékeinek népszerűsége még a Chrome-é fölött tartotta a Safari elterjedtségét.
A június 21 és 27 közötti héten, 874 millió webes látogatás adatainak elemzéséből összeállt statisztika szerint az amerikai piacon az Internet Explorer 52 százalékkal továbbra is domináns szereplő, bár a részesedése évek óta lassan, de biztosan fogy. A Firefox 28,5 százalékkal még távol van attól, hogy trónkövetelőnek nevezhesse magát, a Chrome pedig a maga 8,97 százalékos eredményével most először előzte meg az éppen 8,88 százalékon álló Safarit.
A globális interneten kicsit más a helyzet, az Explorernek itt 53 százaléka van, a Firefoxnak 31, a Chrome-nak 9,4, a Safari pedig látványosan gyengébb, mint hazai pályán: csak a piac 4 százaléka az övé.
A Chrome-tól a két évvel ezelőtti bemutatkozásakor sokat azt várták, hogy azonnal fel fogja forgatni a böngészőpiacot, ami nem következett be - ehelyett lassan hódítja át magához az addig más böngészőket használókat. Ezt a folyamatot a Chrome OS operációs rendszer megjelenése gyorsíthatja majd fel. "Fantasztikus teljesítmény a Google részéről, hogy a semmiből alig két év alatt tíz százalékot közelítő részesedést tudott elérni" - mondja Aodhan Cullen, a StatCounter igazgatója, aki felhívja a figyelmet arra is, hogy a Chrome-Safari párharccal mennyire szorosan összefügg az iPhone-Android háború a mobiltelefonok piacán.