Az autók operációs rendszere elég sok mindenben különbözik a számítógépes rendszerektől, hiszen ezekben nem csilivili extrákra van szükség, hanem megbízható működésre. Alapvetően mégis ugyanaz a feladat: össze kell kötni az elektronikus alkatrészeket, és kommunikációs csatornát kell biztosítani a különféle alrendszerek között. A Cnet szerint japán rendszer az injektort, a fékrendszert és a szervót és még az ablakemelőket is kezeli majd.
Automata autó
A szabványosítás egyik legfőbb előnye, hogy a rendszert könnyebben át lehet majd ültetni az újabb modellekbe, ráadásul a szerelés is olcsóbb, ha több autómárka ugyanúgy javítható. Az is igen fontos, hogy egy széles körben elterjedt operációs rendszerre könnyebb kifejleszteni új megoldásokat, például egy magától beparkoló rendszert, vagy – a távolabbi jövőt nézve – egy robotsofőrt, amely emberi közbeavatkozás nélkül végigvezet ötszáz kilométert a sztrádán.
A napokban az IBM is arra hívta fel a világ figyelmét, hogy eljött az intelligens forgalomirányító rendszerek kora, mert másképp már nem lehet kezelni az állandósult forgalmi dugókat. Az óriásvállalat tavaly szeptemberben például szerződést kötött az autóalkatrészeket gyártó Magna International nevű céggel, és valószínűleg közösen fejlesztenek majd szenzorokra és mérőműszerekre épülő megoldásokat.
Európában is közösködnek
Egyelőre nem tudni, hogy a japán gyártók melyik operációs rendszert választják, és persze itt nem a Windowsról meg a Linuxról van szó, hanem kevésbé ismert speciális programokról. Az európai gyártók, a BMW, a Bosch, a DaimlerChrysler, a Siemens és Volkswagen például az OSEK elnevezésű rendszert használja.