![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
Manapság a legtöbb középkategóriás fényképezőgép felismeri az emberek arcát a fotókon. A Google képmegosztó szolgáltatása, a Picasa egyenesen csoportokba rendezi a felismert arcokat az alapján, hogy kiket gondol megegyezőnek, megkönnyítve ezzel a fotók személyek szerinti felcímkézését. Mégis kevés olyan alkalmazás van, mely arcok felismerésén és párosításán túl mást is meg tud állapítani egy adott képről.
![](http://index.hu/cikkepek/0810/tech/eye1.jpg)
Egy új amerikai cég egy olyan szolgáltatással rukkolt elő, melynek segítségével jóval több információt megtudhatunk a képen szereplő személyekről. Az EyeAlike nevű alkalmazás nemcsak a személyeket ismeri fel, hanem azok különböző jellegzetességeit is beazonosítja: bőrszín, hajszín, életkor, illetve, hogy férfi vagy nő-e az illető a képen.
Családi fotóiról mindenki könnyedén eldönti, hogy barátai milyen neműek, de ennek automatizálása már lényegesen nehezebb feladat. A programot elsősorban az internetes reklámok területén szeretnék felhasználni. Az EyeAlike segítségével például a csecsemőket ábrázoló képek mellé gyerekeknek szánt termékeket, a nőkről készült fotókhoz kozmetikai szerek reklámjait lehet automatikusan társítani.
![](http://index.hu/cikkepek/0810/tech/eye2.jpg)
A cég az arcok felismerésén túl, a jövőben szeretne más tárgyakat, például autókat vagy cégek lógóit is azonosítani a fotókon. Így akár az is előfordulhat, hogy családi fotóalbumunkat böngészve kedvenc Mercedesünkben ülő gyermekünk fényképe mellett a német autógyártó hazai szalonjainak hirdetései jelennek majd meg.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)