A játékok forgalma több mint 1,9 milliárd font volt, ha ehhez hozzávesszük a konzolok és egyéb játékos hardverek eladásait is, az összeg négymilliárd font fölé emelkedik. Öt év alatt több mint a duplájára emelkedett a játékipar teljes forgalma Angliában.
A szakértők az új generációs konzolok elterjedését (mostanra adtak el annyi Xbox360-at, PS3-at és Wii-t, hogy a játékok igazán nagy példányszámokban fogyjanak), és az új játékosrétegeket megszólító trendeket, a Wii családi és partijátékait, a Guitar Hero nyomában gombamód szaporodó zenés játékokat tartják a növekedés fő okának. Olyan emberek millióit sikerült meghódítania a videojátékoknak, akiket eddig teljesen hidegen hagyott az ilyesfajta szórakozás.
2009-re azonban már nem ilyen jók a kilátások, a növekedés üteme lassulni fog, de az is lehet, hogy vissza fog esni a forgalom. A gazdasági válság, aminek a hatása a karácsonyi piacon még nemigen látszott, jövőre alaposan keresztbe tehet a játékiparnak, ráadásul jövőre nem fognak olyan sűrűn megjelenni tuti bestsellerek, mint idén: és ha csak egy tízmilliós eladású GTA4 kiesik az év végi összesítésből, az már meglátszik a teljes éves mérlegen. "Mindenki azt mondja, hogy a videojátékok drágák ugyan, mégis a legjobb ár-érték arányt nyújtják a szórakoztatóiparban. Én ezzel együtt úgy érzem, jövőre el kell gondolkodnunk a játékok árazásának átalakításán", mondta a BBC-nek Peter Molyneux, az egyik legsikeresebb brit játékfejlesztő, akit néhány éve a királynő lovaggá ütött a brit szórakoztatóiparnak hozott sikerekért.
Míg a videojátékok jól fogynak, a játékosokra specializált magazinok egyre kétségbe ejtőbb helyzetbe kerülnek. A papír alapú sajtó egyébként is lejtmenetben van, és a játékmagazinoknál még súlyosabb az online vetélytársak fenyegetése. Most az egyik legnagyobb múltú amerikai magazin, a húsz éves, 600 és 800 ezer közötti olvasótáborral bíró Electronic Gaming Monthly szűnt meg; alig néhány hónappal a 27 éve indult Computer Gaming World halála után.