A grafikus csipek piacának legjelentősebb szereplője, a kaliforniai Nvidia cég alelnöke egyszerre temeti és élteti a pécés játékokat az Eurogamer videojáték-magazinnak adott interjújában. A jövőben nem lesznek kizárólag pécére készített játékok, csak konzoljátékok átiratai - szól a jóslat. Bár elméletileg több, játékra alkalmas számítógép van a világon, mint újgenerációs konzol, a konzolokra az egységes hardver miatt egyszerűbb a játékokat elkészíteni és sokkal kisebb problémát okoz a kalózkodás.
Roy Taylor új trendet lát kialakulni a játékiparban: a játékokat először konzolra készítik el, majd pécések egy feljavított, a pécé képességeit is kihasználó, a konzolos tapasztalatok alapján továbbfejlesztett verziót kapnak. Példaként a Gears of Wart, az Assassins Creedet és a Mass Effectet hozta fel, és egészen addig ment, hogy a játékok konzolos verzióit valójában csak egy végső bétatesztnek kell tekinteni a tökéletesített pécés kiadás előtt.
Ez a jóslat azt is jelenti, hogy kihalnak azok a játékok, amelyeket az első pillanattól kezdve a pécé jellegzetességeit (az egér és billentyűzet, a játék fájljainak könnyű módosíthatósága, saját pályák, játékmódok készítése) szem előtt tartva, direkt azokra kiélezve készítenek. "Szembe kell néznünk a tényekkel: a konzolok piaca egyszerűen túl értékes ahhoz, hogy értelme legyen pc-exkluzív játékokat készíteni. Egyszerűen nincs értelmes indok a konzolok figyelmen kívül hagyására." - érvel Taylor amellett hogy nincs jövője a pécéközpontúságnak. Amellett, hogy egy csúcs pécés játékból még mindig bőven el lehet adni egymillió példányt.
A "konzolon születik - pécén tökéletesedik" elv mellett a jövő trendje a játékok másolásvédelmének fejlődése és a folyamatosan adagolt plusz tartalom lesz. A játék nem termék, hanem szolgáltatás, mondja Taylor, aki szerint egyre többször fogunk látni a saját eredetiségét az interneten át folyamatosan ellenőrző, hitelesítő játékokat, illetve azt, hogy a megjelenés után ingyenes, vagy extra olcsó minikiegészítőkkel, új pályákkal, és a játékélményt változtató, felfrissítő változtatásokkal próbálják a fejlesztők a játék élettartamát növelni.