A pécés játékipar egyik legsúlyosabb problémája a kalózkodás: a játékok általában már a bolti megjelenés előtti napokban megjelennek a titkos warez FTP-oldalakon és fájlcserélő hálózatokon. A kiadók egyre újabb másolásvédelmi technikákat vetnek be, általában kevés sikerrel - sőt, sok esetben ezek a boltban vásárolt játékok tulajdonosainak okoznak bosszúságot a hosszadalmas ellenőrzési procedúrákkal, vagy azzal, hogy bizonyos programokkal (általában dvd-emulátorok) vagy dvd-meghajtókkal összeakadnak.
Hasonló csapdába futott bele most a francia Ubisoft kiadó a nagy sikerű (több mint kétmilliót adtak el belőle) Rainbow Six Vegas második részével.
A játék másolásvédelme a dvd-re nyomott speciális adatmintákra épül, amit egy egyszerű dvd-író nem tud reprodukálni. Így a játékot hiába másoljuk le, a kópia nem használható, mert a játék visszaellenőriz a lemezre és észreveszi, hogy nem eredeti. Igen ám, csakhogy a védelem kiötlői nem gondoltak arra, hogy a játékot meg lehet venni webshopokban is, ahol nincs semmiféle lemez, a fizetés után egyszerűen letölti a vásárló a programot. Ami persze nem talál lemezt a meghajtóban, ezért kalózmásolatnak bélyegzi magát, és nem indul el.
A Ubisoft próbálta menteni a menthetőt, és gyorsan kiadott egy javítópatch-et a fizetős letöltés után pórul járt játékosoknak, ami kiiktatja a programból a lemezt ellenőrző algoritmust. A botrány akkor tört ki, amikor valaki belenézett a patch-be, és észrevette benne a játék kalózverzióját terjesztő Reloaded crackercsapat szignóját. (A crack ugyanezen az elven működik: ha nem tudjuk reprodukálni a tökéletesen lemásolt lemezt, lőjük ki az ellenőrző kódot.) A játékkiadó tehát a saját játékát feltörő csapat patch-ét adta oda a vásárlóinak, akik fennakadtak a rosszul megírt másolásvédelmen.
A kalózoktól kölcsönzött javítópatch-et azóta visszavonták. A webshopból letöltött verziók azóta sem működnek.