Bill Gates hivatalosan is piacra dobta a Windows Vista operációs rendszer és az Office 2007 irodai programcsomag otthoni használatra szánt változatait, amelyekről már szinte minden megírtunk. A nemzetközi lapok beszámolói szerint a cég első embere már semmilyen izgalmas újdonsággal nem tudott előállni, csak köszönetet mondott mindenkinek, aki részt vett a fejlesztésében. A Vista és az Office mától, azaz 2007. január 30-ától kapható. Az indulás napjától csak tizenkilenc nyelven vásárolható meg, év végére azonban 99 nyelvre lefordítják. Amint azt már korábban is megírtuk, a magyar változat egy hónap csúszással jelenik meg.
Most több mint ötezer hardver és szoftver bizonyítottan működik a Windows Vistával, és kétezer-ötszáz terméken már rajta is van a Vista-kompatibilitást jelző logó, írta az InformationWeek. A bejelentés napján aktiválódtak az Ultimate, a legdrágább és minden kiegészítővel felszerelt Vista-változat extra szolgáltatásai is.
Százmillió ide, ötszázmillió oda
Piacelemzők arra számítanak, hogy év végére körülbelül százmillió számítógépen fut majd Windows Vista. A ZDNet azt is tudja, hogy a Microsoft körülbelül ötszázmillió dolláros reklámkampánnyal népszerűsíti majd a terméket, szám szerint tehát ugyanannyit költ el a Vistára, mint öt évvel ezelőtt a Windows XP-re. Ha azonban az inflációt is figyelembe vesszük, akkor kiderül, hogy a cég valójában kevesebbet pénzt szán marketingre, mint öt évvel ezelőtt. A ZDNet ezt azzal magyarázza, hogy a Vistáról valójában csak annyit lehetne - és kellene - elmondani, hogy elég jó előrelépés az XP-hez képest. Ezzel szemben a kampányban azt hangsúlyozzák majd, hogy a Vista mennyire új és szokatlan, ami nem biztos, hogy bejön a Microsoft mellett kitartó, megbízhatóságra vágyó ügyfeleknek.
A Microsoft szerint a Windows Vista és az Office 2007 a cég minden eddigi termékénél alaposabban ki lett próbálva, amin nincs is mit csodálkozni, hiszen a Vista öt év alatt készült el, bőven volt idő az összekalapálására. Steve Ballmer Microsoft-vezér mellett olyan nagyágyúk voltak jelen a Vista manhattani bemutatóján, mint az AMD, a Dell és a Toshiba vezérigazgatói. A Gizmodo kütyüblog szerint az újdonságokat nélkülöző bemutatón az újságírók leginkább arról beszélgettek egymással, hogy milyen értékes, pécés játékokkal, Xbox 360 irányítóval, apró kütyükkel különféle Vista-verziókkal teletömött ajándékcsomagot kaptak.