Berágott az Apple a Microsoft reklámjaira

2009.07.22. 16:00 Módosítva: 2009.07.22. 16:01
A Microsoft marketingműhelyéből idén márciusban elstartolt reklámkampány új frontot nyitott a két cég hosszú múltra visszatekintő rivalizálásában.

Redmond ezúttal a fogyasztók pénztárcáját vette célba: Laptop Hunters (Laptopvadászok) című reklámsorozattal rendre azt mutatja be, miként próbálnak meg a rövidfilmek szereplői egy bizonyos összegből különféle jellemzőkkel bíró, gyakran extrákkal megspékelt laptopot vásárolni maguknak. Mindegyik alkotásban közös, hogy a szereplők tekintete megakad az Apple termékein is, de mivel azok túl drágák, végül egy pécével sétálnak ki a boltból.

„Tudják, honnan tudom, hogy működik a kampányunk?" – tette fel a kérdést közönségének Kevin Turner, a Microsoft egyik vezetője New Orleans-i konferencián. „Onnan, hogy két héttel ezelőtt kaptam egy telefonhívást az Apple jogi osztályáról: Hékás, szüntessétek be a reklámok sugárzását, csökkentettük az árainkat! Valami 100 dollárt csíptek le belőlük, azt hiszem" – emlékezett vissza a beszélgetésre Turner. A Microsoft a sajtó érdeklődésére később megerősítette, hogy az Apple valóban felvette a kapcsolatot a vállalattal. Az Apple viszont nem volt hajlandó nyilatkozni az ügyben.

Az Advertising Age marketinglap megkeresett egy jogászt, aki úgy véli, az Apple-nek lenne jogalapja egy per megindításához, ha bebizonyosodik, hogy a reklámok sugallatával ellentétben, az árcsökkentés miatt már ezer dollár alatt is hozzájuthatunk egy MacBook modellhez. A szakember ugyanakkor nem tartja valószínűnek, hogy az Apple a közeljövőben jogi útra terelné az ügyet.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM