Visszadobták a Google félmilliárd dollárját
A Yelp 2004-ben indult közösségi oldal, ami arra fókuszál, hogy a tagok kritikákat írnak a lakóhelyükön található boltokról, szórakozóhelyekről (sőt, akár iskolákról, kórházakról vagy parkokról is), az oldal pedig ezeket egy nagy adatbázisba rendezi. A Google-nek ez a Google Maps Favorite Places funkciójának a felturbózására lenne jó, ami éppen ugyanezt tudná az online térképen: bármilyen helyre rákattintva elolvashatnánk egy rakás elégedett vagy éppen elégedetlen vendég véleményét.
A Yelp 9 millió havi látogatóval Amerikában a legnépszerűbb weboldalak között van (a hetvenedik hely környékére helyezik a látogatottsági toplistán), de a világ többi részén jóval kevésbé ismert. Amikor 2008-ban 31 milliós tőkeinjekciót kapott az oldal befektetőktől, 200 millióra értékelték fel a céget, aminek a 2009-es teljes éves forgalma 30 millió dollár volt, 2010-re pedig 50 milliót várnak. Ehhez képest a Google 550 milliós ajánlata roppant nagyvonalúnak tűnik.
Az üzletből elég hirtelen hátrált ki a Yelp, néhány napja már kész tényként kezelte a piac a felvásárlást. Elemzők arra tippelnek, hogy felbukkant egy új vevőjelölt (a Microsoftról és az Apple-ről szólnak a pletykák) a színen, aki még nagyobb pénzt ajánlott a szolgáltatásért.