A Google Apps Marketplace néven elindított boltban egyelőre mintegy 50 letölthető program található, amelyek integrálhatóak az olyan, már korábban is elérhető Google alkalmazásokkal, mint a Naptár, a Dokumentumok vagy a Google Video. A mostantól letölthető programok mind ugyanazt a felhasználói fiókot használják, ezért a Google szerint a telepítésük és használatuk nagyon egyszerű, és ugyanazzal az egységes felhasználói felülettel működnek, mint a korábbi alkalmazások.
Az információkat így könnyen meg lehet osztani a már meglévő, a Google Apps oldalon elérhető alkalmazások és a most megnyitott Marketplace-ről letöltött programok között. A programok integrálhatósága és a teljes információmegosztás miatt nevezik a kínált megoldást "felhőnek", amelynek minden tagja képes egymással együttműködni.
"A felhasználóinktól kapott visszajelzések szerint több programra van szükségük. Minden tevékenységre külön alkalmazást akarnak. A probléma az, hogy minél több az alkalmazás, annál több velük a zűr, mivel maguktól ezek nem működnek együtt. Adatokat kell megosztaniuk egymással, és erre maguktól nem képesek" - nyilatkozta Chris Vander Mey, a Google vezető termékmenedzsere.
"Ahogyan a felhasználó letölt egy programot, az automatikusan integrálódik a fiókjába. Egy programot négy kattintással telepíteni lehet. Arra számítunk, hogy a Marketplace révén 25 millió felhasználót tudunk a partnereink számára biztosítani" - mondta el a menedzser, aki szerint a Marketplace leginkább az Apple App Store-jához hasonlítható.
A Google öt évvel ezelőtt kezdett online alkalmazásokat árulni vállalatoknak. A Google Apps a múlt héten érte el a 25 millió felhasználót, és a statisztikák szerint mostanra több mint két millió cég használja a keresővállalat alkalmazásait. A cég a Marketplace-ből származó bevételek 80 százalékát továbbadja majd a közreműködő partnereinek, a maradék 20 százalékot pedig megtartja. A fejlesztőknek egy egyszeri, 100 dolláros összeget kell befizetniük, amiért cserébe korlátlan számú alkalmazást helyezhetnek el a boltban.