800 millió dollárt keresett tavaly a Facebook
Az emelkedő hirdetési bevételek az értesülések szerint 800 millió dolláros bevételt hoztak össze a kaliforniai cégnél, ami bő másfélszerese annak, amit a cég igazgatótanácsa várt tavaly, és több mint a duplája a 2008-as adatnak. A tiszta nyereség tízmillió dolláros nagyságrendben lehet, erről pontosabb adat nem derült ki.
A 2004-ben, eredetileg egyetemisták zárt közösségi hálózatának indult oldal 2009 őszén jelentette be, hogy pozitívba fordult a pénzügyi mérlege, vagyis már több a bevétele, mint a kiadása. Ugyanekkor évi 500 millióra becsülték elemzők a cég bevételeit. Bár a cég hírnevét mostanában egyre sűrűbben tépázzák adatvédelmi botrányok, az aktív felhasználók, és a hirdetők száma is egyre nő.
Szakértők abban látják a Facebook sikerét hirdetési platformként, hogy a legnagyobb, általános reklámkampányok ugyanúgy megtalálják rajta a célcsoportjukat, mint a kisebb, erősen specializált, célzott marketinges akciók.
A felvásárlási és befektetői ajánlatokat rendszeresen visszautasító Facebook tőzsdei bevezetését évek óta várja már az üzleti világ, de ez egyre valószínűtlenebbnek tűnik most, hogy részvénykibocsátás nélkül is képes finanszírozni a saját bevételeiből az agresszív terjeszkedést a cég. A cég résztulajdonosai a saját alapítói mellett a Microsoft, az orosz Digital Sky Technologies, és a hongkongi milliárdos Li Ka-Shing, és kockázati tőkebefektető csoportok.