100 millió dollárért vett vizuális keresőmotort a Goolge
A Like.com vizuális alapon működő keresőmotor, ami online áruházak felé irányítja a látogatókat, akik meghatározott vizuális jellemzők (szín, méret, stb.) alapján kereshetnek különféle árucikkekre (elsősorban ruhákra és kiegészítőkre).
A Like.com elődje a Riya nevű cég volt, ami arcfelismerési technológiákat fejlesztett. Érdekesség, hogy a Google 2005-ben már tárgyalt a Riya felvásárlásáról, de az az üzlet akkor nem jött össze. A Riya alapítója, Munjal Shah úgy döntött, az arcfelismerésben nincs üzlet, ezért a már meglevő technológiát az elektronikus kereskedelem kiszolgálása felé fejlesztették tovább, és így született meg 2006-ban a Like.com.
A cég rövid időn belül 20 millió dollár tőkét kapott kockázati tőkebefektetőktől, és a weboldal elindulásakor már 200 online bolttal álltak szerződésben, ahonnan 10 százalék jutalékot kaptak, ha egy felhasználó az ő vizuális keresésükön keresztül jutott a boltba, és ott megvásárolta azt, amire a Like-com-on rákeresett.
A Google-nek idén ez már a harmadik befektetése vizuális keresőmotorokba és képfelismerő technológiákba: a Plink keresőt vették meg, illetve a Pixazza céget, aminek a technológiája abban segít a vásárlásban, hogy bármilyen fotón látható termék online boltban vásárolható verzióját megtalálja.