Újra szárnyal az online hirdetési ipar

2011.03.29. 12:24

A 2010-es brit adatok szerint az online hirdetésekre költött összeg újabb mérföldkövet ért el, és túllépte az évi 4 milliárd fontot (1200 milliárd forint). A növekedés az előző évhez képest közel 13 százalékos, vagyis a háromszorosára gyorsult a válság éveként elhíresült 2009-hez képest, amikor az is nagy szó volt, hogy egy iparág nem csökkenést mutat fel.

2010-re az összes nagy cég felhagyott a marketingen való spórolással, és visszaállították a válság előtti szintre a reklámra költött büdzséket. A piac azonban időközben átalakult, az online hirdetés még inkább előretört. A netes reklámok tortájából a legnagyobb szeletet továbbra is a keresések mellett feltűnő linkek és szöveges hirdetések kapják, illetve ezek legnagyobb szállítója, a Google.

Ez a szegmens azonban csak 8 százalékot tudott növelni a bevételén, míg a közösségi oldalakon elköltött hirdetési összegek a háromszorosukra, az online videók mellett megvett reklámok bevétele a duplájára emelkedett. Ennek fő oka, hogy jelenleg ezek azok a felületek, ahol a legpontosabban célozható a hirdetés, vagyis a legjobb hatékonysággal érhető el a célközönség.

A televíziós hirdetési piac a válság alatt zsugorodott, de 2010-ben újra növekedésbe fordult, de a nyomtatott sajtó továbbra is zuhan a brit adatok szerint. Bizonyos hirdetéstípusok gyakorlatilag teljesen eltűntek, illetve a netre költöztek (ilyen például az apróhirdetés), a magazinok és helyi újságok reklámbevétele egyaránt csökken, amit csak tetéz, hogy az eladott példányszámok is folyamatosan hanyatlanak az utóbbi években.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM