Az eredeti tervekhez képest két hónapos csúszással tőzsdére lépett a Groupon. Az árengedményes kuponokat a webes közösségi szolgáltatásokkal kombináló cég három év alatt tört fel a milliárdos értékű netes vállalatok közé, tavaly év végén már azt is megengedhette magának, hogy nemet mondott a Google hatmilliárd dolláros vételi ajánlatára.
A több mint 80 millió regisztrált júzerrel rendelkező vállalat nehézkesen lépett tőzsdére, kénytelen volt halasztani, miután szeptember végén az amerikai tőzsdefelügyelet arra kötelezte a céget, hogy változtassa meg pénzügyi jelentését – a korábban jelentett 713,4 millió dolláros bevétel ugyanis a felügyelet szerint feleennyi sem volt. Az elemzőcégek már ekkor intették a befektetőket attól, hogy Groupon-részvényeket vegyenek, dotkomlufi-gyanús blöffnek gondolva a vállalatot.
A Groupon az intelmek ellenére jól indult első tőzsdei napján, 20 dolláron kibocsátott részvényeinek árfolyama az első órában 31 dollár fölé szökött, több mint ötven százalékos emelkedést produkálva. Később lehiggadt valamelyest a befektetők és a spekulánsok vásárlási kedve, de a New York-i tőzsdezárás végén így is nem sokkal 28 dolláros árfolyam alatt (37 százalékos pluszban) állt a Groupon. Ezzel a tőzsde első napján nagyjából 18 milliárd dollár értékűre árazta be a kuponos céget.
Az elemzők a kezdeti szép eredmény ellenére óvatosságra intenek, többen a Groupon összeomlását vizionálják. Idén egy kevésbé kétes hírű webes cég, a LinkedIn is szép (több mint százszázalékos) emelkedéssel indított első napján, de azóta csökkent a befektetők lelkesedére, a LinkedIn-részvények árfolyama hónapok óta nem érte el az első napi zárásét.