Vilma
-8 °C
3 °C

Nem kell a csicsa!

2001.10.15. 11:44
A legújabb felmérések eredményei is alátámasztják azt a vélekedést, hogy felesleges villogó animációkkal zsúfolni a nyitóoldalakat. A Jupiter Media Metrix adatai szerint mostanában a legtöbben azokra az oldalakra térnek vissza, amelyek kellőképpen informatívak és gyorsan letöltődnek.
A Jupiter tanulmányának legfőbb megállapítása nem új keletű, de az elmúlt években némileg feledésbe merült: Mielőtt a vállalat költséges webes fejlesztésekbe kezdene, fel kell mérni a látogatók igényeit. A tanulmány szerzői arra a megállapításra jutottak, hogy a látogatók 40 százaléka azokat az oldalakat látogatja meg gyakrabban, amelyek gyorsan töltődnek le. A médiában gazdagabb tartalom (például Flash animáció) csupán a látogatók 20 százalékát motiválja hosszabb várakozásra.

A Jupiter elemzői feltétlenül azt ajánlják, hogy a rendelkezésre álló anyagi források jobb kihasználása érdekében a vállalatok legyenek óvatosak a csillogó, de kockázatos megoldásokkal. A felhasználók tesztelése sok későbbi fejfájástól megmentheti az illetékeseket. A felhasználói elvárások pedig webhelyről webhelyre változnak. Különösen fontos ez az online kiskereskedők esetében, akik a felhasználói igények téves megítélése következtében könnyen belebukhatnak vállalkozásukba.

Termékinformációt várnak a mobil kereskedelem helyett

A Jupiter felmérése szerint a vásárlók több termékinformációt (59 %), vásárlási javaslatokat (28 %), illetve gyorsabb letöltődést (26 %) várnak el az e-kereskedésektől. Mindhárom területen komoly eredmények érhetők el minden különösebb technológiai fejlesztés nélkül. A Jupiter szakértői ezeknek a területeknek a fejlesztését szorgalmazza, miközben úgy látják, hogy az olyan lassú megtérülésű fejlesztések, mint például a mobiltelefonon történő vásárlás lehetővé tétele, még ráérnek. Erre a felmérésben résztvevő felhasználóknak csupán 12 százaléka jelezte igényét, míg 15 százalékuk térne vissza gyakrabban, ha nem csak PC-ről lehetne elérni az oldalakat.

Vonzóak a személyre szabott oldalak

A gyorsabb letöltés mellett a személyre szabhatóság volt a webhelyeknek az a tulajdonsága, amely a Jupiter Media Metrix felmérése szerint vonzóbbá tenné azokat a látogatók számára. A nyilatkozó látogatók 36 százaléka gyakrabban látogat egy weboldalt, ha az személyre szabható, míg 31 százalékukat motiválja online szavazás vagy chat lehetősége. A személyre szabás (customization), illetve az ezzel közeli rokonságot mutató személyre szóló szolgáltatások (personalization) az internet legdinamikusabban fejlődő területei közé tartoznak. A további fejlődést nem is annyira a technológiai kérdések, mint inkább a személyiségi jogok kérdése határozza meg.

Forrás: Dotkom Internet Consulting