A Sony és a Sharp megállapodást kötött egymással, írta meg a BBC. Ennek ételmében közös erővel próbálják majd meglovagolni az lcd-tévék iránti kereslet felfutását.
A Sony a Sharp 3,5 milliárd dollárból épülő lcd-gyárába vásárolta be magát, az üzem egyharmadát vette meg a japán cég. Az építkezés várhatóan 2010-ben fejeződik be és akkor indul meg a termelés is. A bejelentés hatására a Sony papírjainak az értéke egy százalékot erősödött, míg a Sharp befektetőit nem hatotta meg a hír, az árfolyam változatlan maradt.
A társulásra mindenesetre nagy szüksége van a Sonynak, mert jelenleg nincs saját gyártókapacitása. A vállalat lcd-tévéihez más gyártóktól szerzi be a panelt, nagy részük meg a koreai Samsunggal közösen működtetett vegyesvállalatból származik, miközben a két vállalat komoly konkurense egymásnak.
Az lcd-tévék forgalma világszerte megduplázódik 2012-re a szakértők szerint, várhatóan 155 millió készülék talál majd gazdára. A folyadékkristályos kijelzők piaca egyébként is egyre nagyobb, tavaly például már több folyadékkristályos kijelzőt szállítottak le, mint amennyi katódsugárcsöves, azaz hagyományos kijelzőt.
Egy év alatt 56 százalékkal nőtt az lcd-k piaca, 2008 elejére már a teljes tévépiac 47 százaléka a folyadékkristályos kijelzőké volt. A folyamat rendkívül gyors volt: 2006 elején még 10 tévéből nyolc hagyományos volt, és kevesebb mint kettő lcd.