Mr. Arora szerint a ma 1,3 milliárd felhasználó körüli internetes közösség öt éven belül hárommilliárdosra fog hízni, ám ezzel együtt sem tartható fenn sokáig a hirdetésekre alapozó, és a fogyasztó számára ingyenes modell. A hirdetési bevétel nem fog tudni lépést tartani a tartalom előállításának, és az olvasók kiszolgálásának költségével, így egyre több és több látogatóra lesz szükség, hogy nyereségesen tudjon működni az online média. Aztán eljön az a pont, ahol már muszáj lesz a prémium tartalmakért pénzt kérni. Ezt már ma is megteszi néhány oldal, jellemzően nagy amerikai lapok online kiadásai; például a Wall Street Journal, ahol csak a nyomtatott lap előfizetői kapnak meg ingyen bizonyos tartalmakat a webes kiadásban.
Bár Arora nem mondta ki, de ez a jövőkép magában hordozza azt is, hogy az online médiának csak az a része tud fennmaradni, ami képes annyi exkluzív, máshol (ingyen) meg nem található tartalmat ajánlani az olvasóinak, hogy azok hajlandóak legyenek fizetni is érte.
A Google-igazgató szerint a mostani blogőrület le fog csillapodni; a jelenséget az American Idolhoz (a Megasztár eredeti amerikai verziója) hasonlította, amikor kevesek sikere lavinaszerűen óriási követőtábort generál. Maga a webkettes filozófia azonban, ahol az olvasó nem csak befogadó, de hallatja a maga véleményét is, mindenképpen tovább él, bármennyire is féltik a hitelességüket a lapok attól, hogy a közösséget is bevonják a tartalom gyártásába.