Idén júniusban jelentette be a Yahoo és a Google, hogy kísérleti jelleggel összefogna a két online óriáscég, és a Yahoo oldalaira a Google hirdetési rendszere szolgáltatná a reklámokat. Ez egyértelműen a Microsoft Yahoo-felvásárlási tervei elleni akciónak tűnt, hiszen elemzők szerint évi 800 millió dolláros pluszbevételhez juttatta volna a Yahoo-t, csökkentve ezzel a kényszert, hogy pénzszűke miatt elfogadják a Microsoft ajánlatát.
A nagy hirdetési ügynökségek, és persze a Microsoft azonnal tiltakozni kezdett az üzlet ellen, arra hivatkozva, hogy az online hirdetési piacon már így is toronymagas piacvezető összefogása a második legnagyobb szereplővel ellenkezik a monopólium- és trösztellenes elvekkel. A legutóbbi, augusztusi adatok szerint a netes reklámpiac 63 százalékát uralta a Google hirdetéskiszolgáló rendszere, közel 20 százalék a Yahoo, és alig 8 a Microsoft részesedése.
Az amerikai igazságügyi minisztérium száz nap türelmi időt kért az üzlet bejelentésekor, hogy kivizsgálják, sértené-e a tisztességes üzlet szabályait az összefogás, és milyen hatással lenne az online reklámpiacon az árakra. Ez az idő most lejárt, de nem sikerült döntést hozni, így újabb egy hónap haladékot kért a minisztérium. Szakértők szerint ez nem jó jel a két cégre nézve, sőt hallani olyan hangokat is a szenátusból, hogy az szövetség leple alatt valójában a Yahoo kivonulna a piacról, és az egész piaci részesedét a Google venné át, ezzel egyeduralkodóvá válva.
A Google érvelése szerint az összefogás csak növeli a hirdetők esélyét, hogy a megfelelő célközönséghez juttassák el a reklámjaikat, és mivel a hirdetési felületeket aukciós rendszerben értékesítik, még ha akarnák, se tudnák mesterségesen felverni az árakat a monopolközeli helyzetükkel visszaélve. Az idő pénz a mi szakmánkban - reagált a Google vezérigazgatója, Eric Schmidt a Washington Postnak, arra célozva, hogy az újabb halasztás ellenére nekiállnak az összefogás technikai hátterét előkészíteni.