További Üzlet cikkek
A Compaq eladott gépek és árbevétel szempontjából is piacvezető volt tavaly, az eladott gépek 7,5 százaléka Compaq gép volt, 4,2 százaléka pedig IBM. Az öt piacvezető cég közé a Hewlett-Packard is bekerült 4,1 százalékos részesedésével, továbbá a Dell 2,8 százalékkal és a Toshiba 2,1 százalékkal. A regionális forgalom több mint 26 százalékát a külföldi, márkás gépek gyártói bonyolították. Ugyanakkor a helyi összeszerelők továbbra is piacvezetők maradtak, tradicionális megrendelőikre, a fejlődő kis- és középvállalati piacra támaszkodva. "Ezek a kereskedők tavaly is megtartották vezető szerepüket, mivel képesek voltak kielégíteni a költségérzékeny kis- és közepes vállalkozások kifizethető hardver iránti növekvő igényeit" - mondta Anna Orrnert, az IDC közép-európai fejlődő piacokkal foglalkozó csoportjának elemzője. "Ugyanakkor a helyi összeszerelők növekvő versenyre számíthatnak, mivel a külföldi, márkás gépek gyártói kezdik a kis- és középvállalkozások piacára irányítani termékfejlesztési és marketingstratégiáikat." A nem márkás, import gépek forgalma továbbra is minimális maradt a régió piacán.
Az eladott gépek száma több mint 7 százalékot nőtt Magyarországon, így elérte a 213,150 egységet, melynek értéke 275,28 millió dollár. Az IDC szerint ezt a növekedést egyaránt táplálta az állami informatikai befektetések növekedése és a fejlődő kis- és közepes vállalati piac komoly kereslete. Ugyanakkor az eladások csökkenő átlagértéke korlátozta a piaci érték éves növekedését. A Compaq megtartotta piacvezető helyét a magyar piacon, a második és harmadik helyen az IBM és a Hewlett-Packard áll. Továbbra is a márkás gépek forgalma tette ki a magyar PC-piac legnagyobb részét, az eladott gépek több mint 56 százaléka márkás számítógép volt. A helyi összeszerelők térvesztése folytatódott, noha hagyományos területeiken, vagyis a SoHo (small office - home office, otthoni és kisvállalkozások) és a kisvállalati piacokon megőrizték piacvezető szerepüket.