Barbara, Borbála
-6 °C
3 °C

Esett a Matáv nyeresége

2004.02.11. 09:37
A Matáv Rt. 2003. évi nettó eredménye 57,475 milliárd forint volt, 15,6 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 68,128 milliárd forintnál, tette közzé szerdán a társaság. Az elemzők 63-66 milliárd forint közötti nettó eredményt vártak.
A nem auditált, konszolidált, nemzetközi pénzügyi jelentési szabvány (IFRS) alapján készült eredménykimutatás szerint a társaság árbevétele 2003-ban 607,252 milliárd forint volt, ami 2,8 százalékkal nagyobb a 2002. évi 590,585 milliárd forintnál. A társaság az előző évinél gyengébb nettó eredményt a nettó pénzügyi költségek növekedésével magyarázta, ami összefügg a forint gyengülésével.

A Matáv 2003-ban 69,34 milliárd forint adózás utáni eredményt ért el, ami 15,2 százalékkal kisebb az egy évvel korábbi 81,767 milliárd forintnál. A Matáv jegyzett tőkéje 2003 végén 104,281 milliárd forint volt, ugyanannyi mint egy évvel korábban. A saját tőke 516,144 milliárd forintról 560,11 milliárd forintra nőtt.

Racionalizált létszám

Közlemény szerint a vállalat 2004-ben tovább folytatja a létszám racionalizálást, s az év végére csoportszinten mintegy 400 fővel csökken az alkalmazottak száma a 2003. év végi 14 710-hez képest. A társaság a jelenlegi szabályozói környezetet figyelembe véve arra számít, hogy 2004-ben a csoport bevétele mintegy 600 milliárd forint lesz.

A csoport arra törekszik, hogy 2004 végére megállítsa a vezetékes vonalszám csökkenését, s a vonalak számát a 2003. év végi 2,83 millión tartsa. Az eredménykimutatás szerint a mobil szegmensből származó bevételek 2003-ban 254,14 milliárd forintot tettek ki, ami 9,3 százalékkal nagyobb a 2002. évi 232,61 milliárd forintnál.

3,8 millió westeles ügyfél

A közzétett adatok alapján 2003 végén a GSM penetráció 78,5 százalék volt Magyarországon, s a Westel 47,4 százalékos részesedéssel megőrizte vezető pozícióját a piacon.

Az elmúlt év végén a Westel előfizetőinek száma 3,8 millió volt: a negyedik negyedév végére 26,1 százalékra nőtt a teljes ügyfélkörön belül a szerződéses ügyfelek (post paid) aránya a 2002. év végi 25 százalékról.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Budapest Te Csodás!

Karácsonyi pompába öltözött utcák, színes adventi vásárok, gazdag kulturális élmények, ez mind Budapest.