Sebességet vált a Microsoft az egyébként is agresszív online reklámpiaci terjeszkedésében. A cég most napvilágot látott szabadalmából kiderül, mi a csodafegyver a Google ellen folytatott háborúban: a redmondiak olyan rendszert fejlesztenek, ami a felhasználó gépén tárolt fájlok tartalmának elemzésével dönti el, milyen hirdetéssel érdemes megcélozni a monitor előtt ülőt.
A szabadalom szövege külön kiemeli a dokumentumokat, e-maileket, zenefájlokat és podcasteket, amelyek segítségével kideríthető, hogy milyen reklámra lenne vevő a felhasználó, de megemlíti az operációs rendszer figyelmeztető üzeneteit is (fontos információ lehet a hirdetéseket elosztó szerver számára, ha például kevés a memória a gépben, vagy kifogyófélben van a tinta a nyomtatóban).
A Google a Netscape sorsára jut?
A rendszer lehet önálló alkalmazás, vagy akár az operációs rendszer része is. Utóbbi eset gyanúsan emlékeztetne a kilencvenes évek böngészőháborúját eldöntő huszárvágásra, amikor a Microsoft azzal küldte padlóra a Netscape-et, hogy a saját böngészőjét egyszerűen beleépítette a Windowsba. Egy hasonló lépés a böngészőbe épített hirdetésszóró rendszerrel a Google AdSense-ének jelentene kemény ellenfelet a piacon.
A szabadalom kitér arra is, hogy a szöveges, kép- vagy videóalapú hirdetések megjelenését az egyes alkalmazások is szűrhetik, (ezzel biztosítva, hogy ne hirdessék a saját konkurenciájukat, vagy hogy például óránként legfeljebb négy reklám jelenjen meg), arra viszont már nem tér ki, hogy magának a felhasználónak van-e ugyanerre lehetősége.
Az elv – a felhasználó fájljainak átnézése a potenciális hirdetésekkel kapcsolatos kulcsszavak után – egyébként nem új, hasonlóképpen működik például a Gmail rendszere is, ami a leveleinkben felbukkanó kulcsszavak alapján küldi a webes levelezőkliens felületére a hirdetéseket.