Olli-Pekka Kallasvuo vezérigazgató kellemetlen hírekkel állhatott az elemzők és a befektetők elé: az utolsó negyedévben minden várakozást alulmúltak. A vállalat költségcsökkentést jelentett be, és hogy tovább terjeszkedik az internetes szolgáltatások piacán. A Nokia 576 millió eurós adózott eredménye 69 százalékkal kisebb az egy évvel ezelőtti 1,84 milliárd eurónál. A visszaeséssel együtt a Nokia piaci részesedése is csökkent, 37 százalékra az egy évvel korábbi 40 százalékról.
A finn gyártó eladásai a piac felső és alsó szegmenseiben is csökkentek. Kínában, a Nokia legnagyobb piacán az utolsó negyedévben 36 százalékkal kevesebb mobil fogyott, ami a Businessweek szerint részint annak köszönhető, hogy a gyártó nem volt hajlandó beszállni az árháborúba. Mindeközben a csúcskategóriás multimédiás mobilokból is kevesebb fogyott, az utolsó negyedévben 15,1 millió kelt el, míg egy évvel ezelőtt még 18,8 millió. Az év utolsó három hónapjában 113,1 millió mobilt adott el a Nokia, míg tavaly még 15 százalékkal többet. A mobilok átlagára 83 euróról 71 euróra csökkent.
Kissé borúlátó a Nokia, az előrejelzése szerint rettenetes év vár a mobilgyártókra. A Nokia korábban az eladások 5 százalékos visszaesésére számított, de most már 10 százalékos zuhanást jósol. Az elemzők ennél bizakodóbbak, csupán 8 százalékos visszaesésre számítanak, és a Nokiára nézve sem látnak nagy veszélyt. A jelenlegi gazdasági helyzetben ugyanis sokat számít, hogy a Nokia a mérete miatt olcsóbban tud gyártani, ráadásul széles a cég kínálata, és övé a világ egyik legjobb kereskedelmi hálózata.
Mindezek ellenére a Nokia megszorításokra készül, a készülékekkel foglalkozó részleg kiadását 2010 végéig 900 millió dollárral akarja csökkenteni. Az elbocsátások is elkerülhetetlenek, a MocoNews mobilipari szakportál szerint 850 főt bocsátanak el az értékesítés, marketing és kutatás területein.