Kevesebb pénzt költünk a neten
Az amerikai comScore piackutató vállalat 2001 óta folyamatosan vizsgálja az online boltok piacát, de most először tapasztaltak visszaesést a vásárlásokban. Az online vásárlók az Egyesült Államokban novemberben 8,2 milliárd dollárt költöttek, ami négy százalékkal kevesebb, mint a tavalyi év ugyanezen időszakában.
A piacelemző cég szerint a karácsonyi szezonban növekedés várható, azonban nem zárható ki, hogy utána további hanyatlásnak indul a piac.
Tavaly az első tíz hónapban kilenc, novemberben és decemberben, vagyis a karácsonyi szezonban pedig 19 százalékkal növekedett az online vásárlásokra költött összeg. "Mivel az utóbbi hetekben nem fajult el még jobban a válság, és egyelőre nem kaptunk apokaliptikus híreket, véleményünk szerint az online költés pozitív irányba fog mozdulni az elkövetkező hónapban. Természetesen ezt az előrejelzést a rossz gazdasági hírek jelentősen befolyásolhatják" - mondta a BBC-nek Gian Fulgoni, a comScore elnöke.
A termékkereső Kekloo gigaoldal igazgatója szerint a helyzet sokkal jobb, mint ahogy azt a piackutató lefesti. A Kelkoo-n például nagyobb lett a látogatottság, ahogy az emberek távolmaradtak a fényűző, belvárosi üzletektől. "Legalábbis Angliában és Európában biztos, hogy nem ugyanaz a helyzet, mint Amerikában" - mondta Bruce Fair.