A második negyedben még profitja volt a Sony Ericssonnak, igaz, csak 6 millió euró, az első negyedévben pedig 133 millió eurós adózott eredményt ért el. A globális válság azonban nem hagyta érintetlenül a mobiliparágat, és a Sony Ericsson részint emiatt 25 millió eurós veszteséget termelt a 2008 harmadik negyedében.
A Sony Ericsson 25,7 millió készüléket adott el a harmadik negyedévben, kissé többet a második negyedévi 24,4 milliónál, de kevesebbet a tavalyi harmadik negyedévi 25,9 milliónál. Az eredményeket az olcsóbb készülékek népszerűsége rontotta el, az eladott készülékek átlagos listaára ugyanis 109 euróra csökkent az egy évvel korábbi 120 euróhoz képest. A harmadik negyedév bevétele 10 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól, az adózott eredmény 85 százalékkal csökkent.
A harmadik negyedévi veszteséget a drágább mobiltelefonok tartósan gyenge értékesítése mellett a növekvő verseny, valamint a karcsúsítás, a takarékossági intézkedések magyarázzák; az utóbbiak 35 millió eurós költséggel jártak. A remélt, évi 300 millió eurós üzemiköltség-megtakarítás majd csak a jövő év második felétől jelentkezik.
Tavaly óta a Sony Ericsson igyekszik növelni jelenlétét az új, felzárkózó piacokon, és csökkenteni hagyományos ráutaltságát a telített európai piacra. Az idén azonban a jelek szerint ez a stratégia sem ellensúlyozza az általános világgazdasági lassulás következményeit.
A Sony Ericsson becslése szerint az összes gyártó a tavalyi 1,1 milliárdnál 10 százalékkal több készüléket adhat el világszerte, és az átlagos listaár mindenkinél csökken.