További Üzlet cikkek
A Second Life-ban egyre nagyobb pénzek forognak: az online játékban 2006-ban 116 játékos bevétele érte el az ötezer dollárt, vagyis 900 ezer forintot havonta. A Business Week utánajárt, kik a leggazdagabbak a virtuális világban - bár az adatok jó része becslés, elképzelhetjük, mennyit kereshettünk volna, ha nekünk jut eszünkbe előbb pár teljesen kézenfekvő ötlet.
Ailin Graef
Virtuális név: Anshe Chung Üzlet: Anshe Chung Studios, ingatlankereskedelem
A kínai származású német hölgy a Second Life első milliomosa, és leghíresebb figurája. Üres telkeket és lakóingatlanokat ad-vesz, építkezik, fejleszt és bérbe ad. Minden nyereségét visszaforgatja a játékba, ahol jelenleg 400 "sim" (65 ezer négyzetkilométeres virtuális földdarab) tulajdonosa, melyek üresen egyenként 1200-1600 dollár közötti értéket képviselnek. A teljes Anshe Chung-ingatlanbirodalom értéke tavaly novemberben lépte túl az egymillió dollárt.
Philip Rosedale
Virtuális név: Philip Linden Üzlet: Linden Lab, a Second Life fejlesztője és üzemeltetője
Az egykori RealNetworks-programozó 2003-ban indította el a Second Life-ot, amire 2006 őszén figyelt fel a média, és ekkorra datálható az igazi sikertörténet beindulása is. Tavaly októberben ünnepelték az egymilliomodik játékos regisztrációját, néhány hete pedig már az ötmilliós határ átlépését. Eleinte csak a nagyobb virtuális ingatlanokra kivetett néhány dolláros adó gyarapította a Linden Labs bankszámláját, februártól azonban van prémium előfizetés is, amit eddig 67 ezren választottak. "El Presidente", ahogy az általa épített világ lakói hívják, a becslések szerint eddig tízmilliót keresett a Second Life-fal.
Reuben Steiger
Virtuális név: Reuben Millionsofus Üzlet: MillionsOfUs, marketing-tanácsadás
Steiger a Linden Lab egyik első alkalmazottja, és éveken át üzleti vezetője volt, aztán tavaly ősszel kiszállt a cégből, és saját vállalkozást indított, ami a trendeket meglovagoló, és a Second Life-ba beköltöző cégek online bemutatkozását segíti, és a marketingkampányaikat intézi. Üzletfelei között olyan vállalatok találhatók, mint a Microsoft, a General Motors, a Toyota, a Sun, az Intel, a Coca-Cola, és a Warner Bros. Steiger karaktere személyesen ritkán jelenik meg a Second Life világában, a MillionsOfUs viszont 2007-ben hatmillió dolláros forgalmat vár.
Sibley Verbeck
Virtuális név: Sibley Hathor Üzlet: Electric Sheep Co., marketing
A washingtoni programozó vállalkozása a MillionsOfUs mellett a másik leghíresebb marketinges cég a Second Life-ban; ma már több mint 50 főt foglalkoztat, és szintén céges megrendelők számára épít online főhadiszállásokat, szervez rendezvényeket - Sibley megfogalmazása szerint "élménydesigner szolgáltatásokat nyújt". Ők vitték be a Second Life-ba többek között a CBS-t, az AOL/Time Warnert, a Reuterst és a Sony BMG-t. Egy céges épület felépítéséért, vagy egy bemutató parti megszervezéséért 15 ezer dollár körüli összeget számláznak. Az Electric Sheep báránylogós pólója a Second Life egyik legismertebb márkája, a cowboykalapos Hathor pedig a legnépszerűbb karakterek egyike.
Alyssa LaRoche
Virtuális név: Aimee Weber Üzlet: Aimee Weber Studio, marketing; *PREEN*, ruhatervezés
A 28 éves brit hölgy ruhák és animációk tervezésével és készítésével kezdte Second Life-karrierjét 2004-ben, és hamarosan a virtuális világ első számú divatdiktátora lett. Az elsők között volt, aki saját szigetet vett magának a játékban, majd a népszerűségét kihasználva ő is belevágott a külső cégek Second Life-os bevezetésébe és marketingjébe. Az Aimee Weber Studio havi két-három partit tart olyan cégeknek, mint az IBM vagy az NBC - egy-egy ilyenért a mindössze ötfős csapat 30 és 100 ezer dollár közötti összeget kasszíroz. Aimee a fő szervezője a Second Life Relay For Life nevű jótékonysági rendezvénysorozatnak is, aminek keretében tavaly 41 ezer dollárt adományoztak a rák gyógyításának kutatására (az idei cél 75 ezer).
Adam Frisby
Virtuális név: Adam Zaius Üzlet: DeepThink, ingatlankereskedelem
Az ausztrál egyetemista luxusingatlanokkal kereskedik; saját szigete, az Azure Island a Second Life legfényűzőbb területe, vulkánokkal, dzsungelekkel, és a játék legdrágább palotáival. Azure Islanden lakni státusszimbólum, és ezt a DeepThink alaposan ki is használja: 150 és 330 dollár közti áron adja az üres telkeket, amik után aztán még bérleti díjat is szed. Adam számára a Second Life nem a második, hanem az első számú élet: 2002 óta (már a játék korai bétatesztjeiben is részt vett) napi 18 órát tölt becsatlakozva, az időeltolódás miatt reggel háromtól. Cégének tervezett forgalma idén eléri a 800 ezer dollárt.
Kevin Alderman
Virtuális név: Stroker Serpentine Üzlet: Strokerz Toys, virtuális szex
A floridai grafikus digitális alteregója, Stroker Serpentine a Second Life pornókirálya. Társkereső szolgálattal kezdte 2004-ben, majd felépített egy piroslámpás negyedet, amit később egész várossá bővített, és 50 ezer dollárért adott el tavaly nyáron egy holland játékosnak - ennek az üzletnek nagy része volt abban, hogy a média felfigyelt a Second Life-ra. A város árából Stroker szexuális játékszerekkel foglalkozó céget indított, ami napi 1000-1500 dolláros forgalmat bonyolít. Alderman szerint a Second Life lakóinak 60 százaléka kipróbálja az online szexet, és "...ezen nyilvánvaló módon meggazdagodhat az, aki kellően gátlástalan és perverz. Miért ne én legyek az?"
Peter Lokke
Virtuális név: Crucial Armitage Üzlet: Crucial Creations, ruhatervezés
A divattervezés a Second Life egyik legáltalánosabb pénzkereseti forrása. A New York-i Peter Lokke 17 évig dolgozott egy szupermarket vezetőjeként, aztán idén januárban feladta az állását, hogy egész nap a Second Life-fal tudjon foglalkozni. Divatcége 70 üzlettel rendelkezik a virtuális világban, és az olcsó tömegtermelésre állt rá: 75 centért lehet egy menő Cruical-ruhát vagy cipőt beszerezni, és ez éves szinten 100 ezret hoz a Cruical Creations konyhájára. Peter női alteregója, Crucial Armitage a cég arca és első számú modellje.
Cristiano Diaz
Virtuális név: Cristiano Midnight Üzlet: Snapzilla, képmegosztó hálózat; ANOmations, animáció
A kanadai programozó egyedi karakteranimációk tervezésével és árusításával kezdte a karrierjét, majd belekóstolt az ingatlanbizniszbe (övé a Second Life legmenőbb szállodája, az Azure Hotel), végül 2005-ben indította be jelenlegi vállalkozását, a Snapzillát. A Flickrre emlékeztető képmegosztó oldal használata ingyenes, havi 700 ezer látogatója van, és hirdetésekkel évi 33 ezer dollárt termel (amit egyelőre nagyrészt elvisz az oldal fenntartása).
Adam Anders
Virtuális név: Barnesworth Anubis Üzlet: Tableau, ingatlanfejlesztés; Barnesworth Anubis, ruhatervezés, lakberendezés
Adam Anders a már említett Electric Sheep egyik alkalmazottja, de szabadidejében privát üzleteket is futtat. Saját szigetén ingatlanokat ad bérbe, bevételeinek nagyobb része azonban a divatcikkekkel és lakberendezési tárgyakkal foglalkozó üzlethálózatából származik. Éves szinten 110 ezer vásárló hagy nála egy és tíz dollár közötti összegeket.