Új márkák
A Matáv mobilüzletágának T-Mobile Magyarországra történt átnevezése után már lehetett sejteni, hogy a Matáv márkastruktúrája a Deutsche Telekom márkastruktúráját követi. A társaság közgyűlése ennek megfelelően február 22-én jóváhagyta az igazgatóság január huszadiki döntését, hogy a Matáv nevét Magyar Telekomra változtatják.
Ezzel párhuzamosan minden üzletágba bevezetik a T-márkákat. A Matáv Lakossági Szolgáltatások Üzletágából T-Com lesz, az Axelero a T-Online nevet kapja. A Matáv Üzleti Szolgáltatások Üzletág a T-Systems, a MatávKábelTV pedig a T-Kábel névre hallgat rövidesen.
A Budapesti Értéktőzsdén a társaság által kibocsátott részvények azonosítására szolgáló ticker a cégbírósági bejegyzést követően MTELEKOM-ra változik, a New York-i tőzsdén használt MTA ticker változatlan marad.
Sok pénzbe kerül
A névváltás nem jelent változást, illetve változtatási szándékot a Matáv tulajdonosi szerkezetében, a Deutsche Telekom továbbra is a társaság 59,21 százalékos tulajdonosa marad. A névváltáshoz közvetlenül kapcsolódó működési költségeket a Deutsche Telekom viseli.
A Deutsche Telekom rengeteg pénzt költ arra, hogy Európa legerősebb távközlési márkáját hozza létre, és e törekvésének igen fontos része az egységes, T betűvel kezdődő cégnevek, illetve a magenta és szürke színű arculat bevezetése a leányvállalatoknál. Így valószínű, hogy a megszokott Matáv-színeket is szürke-magentára cserélik majd.
Az egységes névhasználatnak erődemonstrációs jellege van, a cég nagyságát is megmutatja, és távolabbi térségekre is kisugárzóan hat, de a potenciális vetélytársak jelentős beruházásokkal és reklámkampányokkal saját pozíciójuk erősítésére is használhatják a névváltoztatást, mondta Hofmeister Ágnes a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem marketing tanszékének megbízott vezetője, majd hozzátette, hogy a vásárlók ennek csak az elviselői lehetnek.