Ferenc, Olívia
-4 °C
4 °C

A Matáv új neve Magyar Telekom

2005.05.02. 12:30
Kapcsolódó cikkek (1)
A T-Mobile tavaly nyári átnevezése után a Matáv-csoport többi üzletágát is átnevezik majd. A változtatás útjába már csak az adminisztráció áll.
A Matáv bejelentette, hogy a csoport tagjainak név- és márkaváltása várhatóan néhány napon belül, a cégbírósági bejegyzést követően megvalósul.

Új márkák

A Matáv mobilüzletágának T-Mobile Magyarországra történt átnevezése után már lehetett sejteni, hogy a Matáv márkastruktúrája a Deutsche Telekom márkastruktúráját követi. A társaság közgyűlése ennek megfelelően február 22-én jóváhagyta az igazgatóság január huszadiki döntését, hogy a Matáv nevét Magyar Telekomra változtatják.

Ezzel párhuzamosan minden üzletágba bevezetik a T-márkákat. A Matáv Lakossági Szolgáltatások Üzletágából T-Com lesz, az Axelero a T-Online nevet kapja. A Matáv Üzleti Szolgáltatások Üzletág a T-Systems, a MatávKábelTV pedig a T-Kábel névre hallgat rövidesen.

A Budapesti Értéktőzsdén a társaság által kibocsátott részvények azonosítására szolgáló ticker a cégbírósági bejegyzést követően MTELEKOM-ra változik, a New York-i tőzsdén használt MTA ticker változatlan marad.

Sok pénzbe kerül

A névváltás nem jelent változást, illetve változtatási szándékot a Matáv tulajdonosi szerkezetében, a Deutsche Telekom továbbra is a társaság 59,21 százalékos tulajdonosa marad. A névváltáshoz közvetlenül kapcsolódó működési költségeket a Deutsche Telekom viseli.

A Deutsche Telekom rengeteg pénzt költ arra, hogy Európa legerősebb távközlési márkáját hozza létre, és e törekvésének igen fontos része az egységes, T betűvel kezdődő cégnevek, illetve a magenta és szürke színű arculat bevezetése a leányvállalatoknál. Így valószínű, hogy a megszokott Matáv-színeket is szürke-magentára cserélik majd.

Az egységes névhasználatnak erődemonstrációs jellege van, a cég nagyságát is megmutatja, és távolabbi térségekre is kisugárzóan hat, de a potenciális vetélytársak jelentős beruházásokkal és reklámkampányokkal saját pozíciójuk erősítésére is használhatják a névváltoztatást, mondta Hofmeister Ágnes a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem marketing tanszékének megbízott vezetője, majd hozzátette, hogy a vásárlók ennek csak az elviselői lehetnek.