A 750 válaszadó cég közül a közép- és nagyvállalatok 55 százaléka, a kisvállalatok 18 százaléka jelezte, hogy intranetes hálózatot működtet, a cégek 55 százaléka pedig weboldalt is üzemeltet.
Óvatos közelítés
A vállalatok az első negyedévhez képest - az új technika elterjedésével párhuzamosan - egyre inkább úgy vélik, hogy a felmerülő lehetőségekkel élni tudnak, ezt jelzi az internetes beszerzések és értékesítések iránti hajlandóság növekedése.
Ezt támasztja alá a kutatás alapján kialakított GKI-Webigen internetgazdasági-index, amelynek értéke a közép-és nagyvállalatok esetében az első negyedévi 14,4-ről 19,7-re nőtt. Mivel az index értéke -100 és +100 között ingadozhat, ezért a kapott érték enyhe optimizmust mutat - derül ki a felmérésből.
Nagyok játszótere
Az internetnek a piacra gyakorolt hatását, használati lehetőségeit, az internetes beszerzés és értékesítés arányát kifejező részindexekből álló konjunktúraindex növekedése azt mutatja: a közép- és nagyvállalatok optimistábban ítélik meg kilátásaikat az elektronikus gazdaságban az első negyedévhez képest.
A kisvállalatok esetében a második negyedévben a GKI-Webigen index 2,4 százalék volt. Az alacsony érték piacaik szerinti csekély internetes befolyásoltságából és szerény mértékű értékesítésükből adódik. A másik két szempontot hasonlóan ítélték meg, mint a közép- és nagyvállalatok.
A felmérés szerint a vállalatok 59 százaléka termékei ismertebbé tételére, 17 százaléka megrendelésre, 10 százaléka a szállítási feltételek, 6 százaléka pedig a fizetési feltételek megadására használja az internetet.