További Üzlet cikkek
A Yahoo a több lábon állás beígért stratégiájának megvalósítását, az SAP pedig észak-amerikai piacainak bővülését reméli a díltől. De persze a korábban nagyvállalati ügyfelekre összpontosító német vállalatot azért is megdicsérték az elemzők, hogy végre nyit a kis és közepes nagyságú cégek felé.
A mindkét vállalat menekülő stratégiájába pompásan illeszkedő lépés csupán mérsékelt visszhangot keltett, mivel a technológiai sajtó még a business-to-business szektor fekete keddjét festette feketébbre, amikor a brit Financial Times online változata szerda délelőtt megszellőztette az azóta megerősített értesülést. Keddre esett ugyanis a b2b szektor ki tudja hányadik összeszakadása, melynek keretében a nagyágyúk, köztük az Ariba és az i2 Technologies több mint 30 százalékot zuhantak a csoportosan elkövetett profit warningok hatására.
Az SAP főhadiszállása |
A Yahoo már 2000 nyarán, az online hirdetési bevételek fogyókúrájáról szóló első hírek idején hátrább szorult a befektetők preferenciarendjében a nagy riválissal, az America Online-nal szemben. Újabb csapás volt számára az AOL-Time Warner fúzió bejelentése. Az autonómiáját féltve őrző portálcégtől a gondolatkísérletekbe bonyolódott befektetők azóta is hiába várják, hogy bejelent valami szövetségfélét vagy fúziót egy hagyományos médiacéggel, mely lehetőleg rendelkezik kábeltévé-hálózattal. A Yahoo másik lehetséges kiútja az üzleti szoftver-biznisz, melynek felpörgetését meg is ígérte az azóta háttérbe vonult Tim Koogle, amikor január közepén az árbevétel diverzifikálására vonatkozó terveket ismertette.
A tavalyi utolsó negyedévben például a Yahoo bevételeinek 90 százaléka hirdetésekből származott, ezen belül 40 százalékot tettek ki a színtiszta dotkom-játékosok megrendelései, melyek arányát 2001 végére 20-25 százalékra szeretnék csökkenteni. A Yahoo emellett ünnepélyesen ígéretet tett arra, hogy erősíteni fogja alkalmazási szoftvereket értékesítő vállalati divízióját, és hangot adott reményének, hogy a tavalyi 10 után idén már az árbevétel 20 százalékát ez a részleg adja.
A kétkedők akkoriban úgy érveltek, a Yahoo márkanév semmit sem jelent azokon az üzleti területeken, ahol a cég kényszerűen erősíteni próbál, ráadásul a kínált technológia sem megfelelő. Most pedig azt mondják, egy b2c és egy b2b cég lépett kétes érdekkapcsolatra, és az SAP jobban tette volna, ha valamelyik nagy amerikai riválisával, mondjuk az Aribával szövetkezik a szebb jövőre.