Melinda, Vivien
2 °C
8 °C

Yahoo-SAP stratégiai szövetség

2001.04.05. 13:34
Kapcsolódó cikkek (2)
A sorsüldözött portál egy év óta először olyan bejelentéssel szolgált, mely talán változtat az elsősorban hirdetésbevételből élő cég megítélésén. A német SAP üzleti szoftvercéggel kötött szövetség ugyanis szélesebbre nyithatja előtte a kaput a vállalati ügyfelek felé.
Az internetes vállalatok manapság épp csak pislákoló vezérlő csillaga, a Yahoo, valamint a mostában szintén a légvárépítők bűneiért vezeklő német SAP szerdán bejelentették, hogy stratégiai szövetségre lépnek. Európa legnagyobb üzleti szoftvercége az Egyesült Államokban új vállalkozást indít SAP Portals fantázianév alatt. A leányvállalat székhelye Palo Altoban lesz a Top Tier nevű vállalatnál, melyet az SAP a múlt héten vásárolt meg 400 millió dollárért.

A Yahoo a több lábon állás beígért stratégiájának megvalósítását, az SAP pedig észak-amerikai piacainak bővülését reméli a díltől. De persze a korábban nagyvállalati ügyfelekre összpontosító német vállalatot azért is megdicsérték az elemzők, hogy végre nyit a kis és közepes nagyságú cégek felé.

A mindkét vállalat menekülő stratégiájába pompásan illeszkedő lépés csupán mérsékelt visszhangot keltett, mivel a technológiai sajtó még a business-to-business szektor fekete keddjét festette feketébbre, amikor a brit Financial Times online változata szerda délelőtt megszellőztette az azóta megerősített értesülést. Keddre esett ugyanis a b2b szektor ki tudja hányadik összeszakadása, melynek keretében a nagyágyúk, köztük az Ariba és az i2 Technologies több mint 30 százalékot zuhantak a csoportosan elkövetett profit warningok hatására.

Az SAP főhadiszállása
A jutalom így eléggé szűkmarkú volt. Az SAP Frankfurtban 7,9 százalékos emelkedéssel 117 eurón végzett, ami persze igencsak alatta van a 300 euró fölötti rekordnak. A Yahoo pedig a Nasdaq részvénypiacon 9 százalékos erősödéssel 12,4 dolláron zárt, ami szintén elég távol van a 250 dollár körüli zenittől.

A Yahoo már 2000 nyarán, az online hirdetési bevételek fogyókúrájáról szóló első hírek idején hátrább szorult a befektetők preferenciarendjében a nagy riválissal, az America Online-nal szemben. Újabb csapás volt számára az AOL-Time Warner fúzió bejelentése. Az autonómiáját féltve őrző portálcégtől a gondolatkísérletekbe bonyolódott befektetők azóta is hiába várják, hogy bejelent valami szövetségfélét vagy fúziót egy hagyományos médiacéggel, mely lehetőleg rendelkezik kábeltévé-hálózattal. A Yahoo másik lehetséges kiútja az üzleti szoftver-biznisz, melynek felpörgetését meg is ígérte az azóta háttérbe vonult Tim Koogle, amikor január közepén az árbevétel diverzifikálására vonatkozó terveket ismertette.

A tavalyi utolsó negyedévben például a Yahoo bevételeinek 90 százaléka hirdetésekből származott, ezen belül 40 százalékot tettek ki a színtiszta dotkom-játékosok megrendelései, melyek arányát 2001 végére 20-25 százalékra szeretnék csökkenteni. A Yahoo emellett ünnepélyesen ígéretet tett arra, hogy erősíteni fogja alkalmazási szoftvereket értékesítő vállalati divízióját, és hangot adott reményének, hogy a tavalyi 10 után idén már az árbevétel 20 százalékát ez a részleg adja.

A kétkedők akkoriban úgy érveltek, a Yahoo márkanév semmit sem jelent azokon az üzleti területeken, ahol a cég kényszerűen erősíteni próbál, ráadásul a kínált technológia sem megfelelő. Most pedig azt mondják, egy b2c és egy b2b cég lépett kétes érdekkapcsolatra, és az SAP jobban tette volna, ha valamelyik nagy amerikai riválisával, mondjuk az Aribával szövetkezik a szebb jövőre.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Budapest Te Csodás!

Karácsonyi pompába öltözött utcák, színes adventi vásárok, gazdag kulturális élmények, ez mind Budapest.