21℃ / 36
Budapest

Genetikai tanulmány igazolja a zsidók eredetét

2010. június 10., csütörtök 10:49 |

Új kutatási eredmények szerint a zsidóknak közös genetikai eredetük van a ciprusiakkal és a drúzokkal, és a tanulmány igazolja a zsidó diaszpóra erős DNS-folytonosságát is, ami annak ellenére maradt fenn, hogy tagjai hosszú ideje távol élnek a Közel-Kelettől.

Címkék

A Nature tudományos magazinban megjelent tanulmány egy nagyszabású vizsgálat része, amely a génállományban lévő apró különbségek alapján tárja fel a népek vándorlásának útvonalát.

Mint Doron Behar, a nyolc ország szakértőinek részvételével zajló kutatás vezetője hangsúlyozta, bizonyítékot találtak arra, hogy a zsidó közösségek a Közel-Keletről származnak. Genetikai megállapításaink összhangban vannak a történelmi feljegyzésekkel - tette hozzá Behar.

A kutatás során DNS-mintákat gyűjtöttek 121 embertől, akik 14 különböző zsidó közösségben éltek Izraeltől Észak-Afrikáig, Európától Közép-Ázsiáig és Indiáig. A mintákat összehasonlították 69 nem zsidó közösséghez tartozó 1166 egyén - köztük befogadó országokban és területeken élők - mintáival. A kutatók a genetikai adatbázisba tették még 16 ezer Y-kromoszóma és mitokondriális DNS elemzésének eredményét is. Előbbi apai ágon, utóbbi anyagi ágon lép tovább a nemzedékekben.

Az adatbázisban a kutatók az úgynevezett egypontos mutációk (nukleotid polimorfizmusok, SNP-k) kombinációit keresték. Ezek a DNS-lánc egyetlen bázismolekuláját érintő változások jellemző mintázatot mutatnak a több ezer éven keresztül együtt élő embercsoportokon belül.

A tanulmány - ahogy várható volt - igazolta a zsidók közel-keleti, levantei eredetét, amint azt az ősi héber írások dokumentálják. Ez a leszármazási vonal tisztán látható a mai közösségekben, sok generációval azután, hogy a zsidókat kiűzték Izraelből. Váratlanabb volt azonban a felfedezés, hogy a zsidó SNP-mintázatok közelebb állnak a ciprusiak és a drúzok mintázatához, mint a Közel-Keleten élő más népekéhez.

A publikáció szerint a diaszpórában élő zsidóknál, akiket szorosan összekötnek a közösségi, kulturális és vallási hagyományok, erőteljesen fennmaradt a genetikai folytonosság, noha a befogadó népesség DNS-ének nyomai is fellelhetők kisebb-nagyobb mértékben.

A nem zsidó népesség körében az SNP-k mintázata szoros kapcsolatot igazolt a beduinok, jordániaiak, palesztinok és szaúd-arábiai emberek között. Az egyiptomiak, marokkóiak, berberek és jemeniek genetikai mintázata azonban jobban hasonlított a Szahara déli részén élő népek mintázatához. A korábbi, hasonló SNP-elemzések kutatási eredményeit a HapMap Projektben tették közzé.

A rasszok téves felfogásáról szóló vitákat megelőzendő a tudósok hangsúlyozzák, hogy az SNP-mintázatok nem jelzői az emberi intelligenciában, képességekben vagy egészségben lévő különbségeknek. Ezek a mintázatok nem befolyásolják a géneket, az örökítőállomány azon részeit, amelyek a testet felépítő és működtető fehérjéket kódolják.

A kutatók külön kiemelték, mennyire kétségbeesnének, ha eredményeiket rossz célokra, genetikai profilírozásra, például a "ki számít zsidónak" kérdés eldöntésére használnák. A genetikának semmi köze a zsidó identitás meghatározásához - hangsúlyozta az izraeli tudós a vallás plurális jellegére utalva.

Hozzászólások

  • 2010.06.10 11:01:363F2k5s

    "ki számít zsidónak" kérdés eldöntésére használnák."

    geneteka ajh, ha szereti a pénzt, hagy megdögleni, hogy még több legyen, és gyűlöl, mert szerinte te értéktelen vagy ő meg kiválasztott, akkor zsidó :D

  • 2010.06.10 11:03:32Magóg napján

    Mi az nem bírnak palesztinekkel és kinézték Ciprust?

  • 2010.06.10 11:04:00Okoska1

    A jiddis nyelvet a nyelvészek, mindig is germánok közé sorolták. A történelmi jelentőségű emlékek viszont Szardiniára és Cipriusra tették az eredetüket! Az ősi héber iratokat megkérdőjelezném, mert a Holt-tengeri tekercseknek csak a csomagolása bizonyult 2000 évesnek, úgy tudom a legrégebbi nyelvemlékük 900 éves. Maga a héber nyelv pedig 100-150 évbe lett megreformálva, hogy használható legyen.

    Na de a DNS vizsgálat is azt igazolja, nem csak a nyelvészeti elemzések, hogy nincs közük a semi-hámi néptörzshöz, akiről szól a biblia!

  • 2010.06.10 11:16:35t_m_s

    okoska, izraelben ma ivritül beszélnek... a jiddis totál más, leülhetsz, egyes!

    de azért megnyugtató, hogy ahogy lehet egy azonnal zsidózunk egy kicsit, mert erre mindig van igény a kommentelők között

    viszont lehet örülni, hiszen végre lesz egy cikk, amit a "zsindex"-től fog átvenni a kuruc.info...

  • 2010.06.10 11:23:37Okoska1

    Igen, azt mondtam, hogy a héber nyelv annyira töredékes volt és hiányos, ami emlék megmaradt belőle, hogy sok szót pótoltak bele más nyelvekből!

    Ez az Ivrit! Ha jól emlékszem, valami ruszki újságíró csinálta, és egy új eszperantó nyelvnek szánta igaz?

  • 2010.06.10 11:24:43FaBRiK

    3F2k5s
    Ahogy olvastam a kommentedet, az utolsó szóig azt hittem, hogy keresztényeket fogsz gyalázni, annyira igaz rájuk is, amit írtál. Komolyan, próbáld ki, olvasd az írásod és a zsidó szót cseréld ki keresztényre.

  • 2010.06.10 11:32:31t_m_s

    okoska, nem, ez a héber leegyszerűsödött formája, írásban is, mint minden nyelv ez is változik, vagy változtatják (ld. nyelújítás)

    "Az óhéberből hozták létre az 1920-as években a modern héber nyelvet a nyelvtan egyszerűsítésével, új szavak létrehozásával és a kiejtési szabályok egyszerűsítésével." - wp

    a latin nyelvet is a mai napig finomítják, és a modern időknek megfelelő szavakat tesznek hozzá

  • 2010.06.10 11:33:13Theremin

    Látom sikerült mindenkinek arra az egy zs betűs szóra ráfeszülnie.
    Pedig a tanulmány konkluziójának szempontjából teljesen mellékes,
    hiszen itt a hangsúly a földrajzi izoláción és a genetikai kapcsolatokon van.
    Érdekes, hogy egy öröklődési folyamatosságot így tetten tudtak érni,
    és rámutatni egy elszigetelt populációk is az azonos származási vonalakat preferálják.

  • 2010.06.10 11:35:05Okoska1

    tudod fabrik, lehet hogy kilehet cserélni, de a keresztényeket ez nem fogja zavarni, és csak nevetnek rajta. Meg mégiscsak a világ több mint fele keresztény, a másik fele hindu meg muszlim. És csak az egy tízezred része sem fogja ezt kipróbálni!

  • 2010.06.10 11:36:43Okoska1

    Theramin, a kísérlet másra is rámutat, arra, hogy nem izolált nép volt, hanem befogadó! Szóval a mai hagyományok, szöges ellentétben állnak a régiekkel!

  • 2010.06.10 11:37:54index0123

    Okoska,
    "úgy tudom a legrégebbi nyelvemlékük 900 éves"
    Én meg úgy tudom, h a legrégebbi - ismert - héber nyelvemlék kb. Kr.e. 900-ból származik.

    "valami ruszki újságíró csinálta, és egy új eszperantó nyelvnek szánta"

    A magyar nyelv is átesett egy nyelvújításon. Akkor szerinted azt is "valami újságíró csinálta, és egy új eszperantó nyelvnek szánta", igaz?

    Ha kb. f*ngod sincs, miről beszélsz, talán inkább meg se szólalj!

  • 2010.06.10 11:41:45CSÉ

    Két megjegyzés: 1.) "a zsidókat kiűzték Izraelből" kik, mikor, hogyan én erről nem tudtam, sőt úgy tudom önszántukból hagyták el a Közel-Keletet.
    2.) Azért arra kíváncsi lennék, hogy a kelet-európai zsidóság genetikai vizsgálatával is foglalkoztak-e. Ott ugyanis zsinte minden zsidó B vércsoportú, az arabok, de még a ciprusiak is többségében 0-s vércsoportúak, ami elég jól alátámasztja, hogy a megmagyarázhatatlanul nagy számú kelet-európai zsidóság a judeizmusra áttért kazárok leszármazottjai. Ez pedig elég érdekessé teszi a mai zsidóság törekvéseit.

  • 2010.06.10 11:46:54Hypofx

    Hat eloszor is a babiloniai fogsag aztan a romaiak, akik szetszortak oket a birodalmukban, persze maradtak igy is a kozelkeleten izraelben, akikkel kesobb azoszman birodalom kegyesen bant.

    A jiddish az Askenaz europia zsidosag nyelve, a nemet es a heber kevereke, a szfardok a spanyol orszagbol jovo zsidok a Ladinot hasznaltak.

    Ma izraelben Ivritul beszelnek ami a bibliai Heber modern valtozata.

    Egyebkent az zsido akinek az anya zsido vagy betert, mivel a zsidosagban az anya viszi tovabb a zsidosagot, mivel az apa nem mindig biztos.

  • 2010.06.10 11:50:41index0123

    CSÉ:
    Kik: többek között a rómaiak
    Mikor: kb. a Kr.u-i 2. század első harmadában
    Hogyan: kegyetlenül...

    Most már tudod.

  • 2010.06.10 11:51:51smokingwiid

    Olyan jót nevettem a azon hogy "nagy számú kelet-európai zsidóság a judeizmusra áttért kazárok leszármazottjai" és akkor bábel tornyánál mi is történt? (le van írva a bibliában ekék)

  • 2010.06.10 11:53:29CSÉ

    Hypofx Tehát akik ott maradtak, azokat nem űzték el a rómaiak, de a többieket "szétszórták a birodalmukban" LOL.
    Az is érdekes, hogy Egyiptomban is meg Babilonban is fogságban voltak, mert annyira szerették őket, hogy nem eresztették, aztán a rómaiak és végig a középkorban a keresztények folyton üldözték őket. Nem lehet, hogy egyiptomból és babilonból is elüldözték őket?

  • 2010.06.10 11:56:39CSÉ

    smokingwiid: Hát igen a genetika vs. a Biblia. Tisztelem azokat, akiknak van hitük, de nem gondolom, hogy Ádám és Éva történetét is készpénznek veszed.

  • 2010.06.10 11:56:46iii

    CSÉ: 1) A rómaiak, a zsidó háború után (132-138), miután lerombolták a jeruzsálemi templomot is.

    2) Honnan veszed ezeket az infókat? Főleg honnan tudod, milyen vércsoportúak a kazárok? Nagy marhaságnak tűnik.

  • 2010.06.10 11:59:21index0123

    CSÉ:

    "Tehát akik ott maradtak, azokat nem űzték el a rómaiak"
    Végül is tényleg nem, csak a vallást nem engedték gyakorolni és egyéb hátrányokat szenvedtek, tehát vagy elmenekültek, vagy nyomorogtak a hazájukban.

    "Egyiptomban is meg Babilonban is fogságban voltak, mert annyira szerették őket"
    Igen, az ingyen munkaerőt sokan szeretik...

  • 2010.06.10 12:07:14kgonzo

    CSÉ:
    Egyiptomot a Biblia szerint egy zsidó (József) mentette meg az éhhaláltól, csak aztán elfeledkeztek erről és rabszolgának tekintették az odaérkezett zsidókat. Ezt Te sem vennéd jónéven.

  • 2010.06.10 12:11:26CSÉ

    index0123

    Tehát hátrányos megkülönböztetésben volt részük a Júdeában, de volt hátrányos megkülönböztetésben részük a birodalom más részein pl. Alexandriában, Rómában stb. Ennek így semmi értelme nincs.

    Esetleg egyiptomi vagy a babiloni feljegyzés alátámasztják, hogy fogságban voltak. Ha ennyire fontos volt nekik az ingyen munkaerő, akkor biztosan nagy érvágás volt nekik is, vagyis fel kellett, hogy jegyezzék. Plusz ingyen munkaerő nincs, enni és ruházni a rabszolgákat is kell, és a rabszolgák általában nem végeznek olyan jó munkát. Ezen kívül mutassatok már még egy másik olyan népet, amelyet csak úgy elhurcoltak rabszolgának. Nekem ez az egész történet úgy, ahogy van, sántít.

  • 2010.06.10 12:12:25Bonaparte Napólejon

    Minek vitatkoztok ezzel a majommal, hiszen ő attól származik valóban. Kurucon okosodott így sokat nem kell tőle várni. Mindjárt elkezd zsidózni titeket is.

  • 2010.06.10 12:15:52Okoska1

    [link]

    Nah akkor az antiszemitákat, akik hazugságokat terjesztenek, felvilágosítom. Ez a hivatalos zsidók által képviselt nézet!

    A hébert nagyon sokáig senki sem beszélte már!

    És jobblenne ha meg sem szólalnának :D!

  • 2010.06.10 12:16:20CSÉ

    iii

    Én sem tudhatom, hogy milyen vércsoportúak lehettek a kazárok, mint ahogyan a szakértők sem tudhatják biztosan egy eltünt népcsoportról, de feltételezik, a rokon népek leszármazottjainak vércsoportjából.
    De akárhogyis, valamilyen magyarázatnak lennie kell arra, hogy hogyan váltottak tömegesen vércsoportot. Vagy ez is egy bibliai csoda?

  • 2010.06.10 12:19:40index0123

    Okoska:
    Idézet a linkelt oldalról:
    "A héber mindinkább liturgikus célokra szolgált, bár a diaszpórában szétszóródó zsidóság összekötő kapcsa mindig is a héber nyelv maradt"

    És tényleg...

  • 2010.06.10 12:22:06index0123

    "de volt hátrányos megkülönböztetésben részük a birodalom más részein pl. Alexandriában, Rómában stb."

    És ebből mi következik?

    A világ számos más részében meg nem volt akkora hátrányos megkülönböztetés, mint Júdeában, Alexandriában, Rómában. Sőt, valahol még kereskedni is szabad volt . . .

  • 2010.06.10 12:25:48ecpec

    index0123:

    "mit is adtak nekünk a romaiak? semmit! na jo csak az utakt. közbiztonsagot. vizvezeteket. gyogyaszat. csatorna. bor. fürdök. beket. de azon kivül semmit, halal a romaiakra!" :)

    A zsidok lazadtak. parszor. levertek öket. masok bekeben eltek.

  • 2010.06.10 12:25:48CSÉ

    Okoska1 Én veled értek egyet, de ez a cikk nem a nyelvekről, hanem a genetikai származásról szól.

    Bonaparte Napólejon: Ha netalán mégis nekem szólt az antiszemita jelző, akkor azt köszönöm szépen, de tisztelettel visszautasítom. Feltételezve rólam, hogy hamarosan rákezdek zsidózni rámakasztod az antiszemita jelzőt. Ez így elég aggresszív lépés. (Persze, ha nem rám értetted, akkor bocs.) Én csak megkérdőjelezem azt az álláspontot, ami a köztudatban él ezekről a kérdésekről, mert szerintem nagyon ellentmondásosak, de egy rossz szót sem mondtam a zsidókról.

  • 2010.06.10 12:30:46CSÉ

    index0123 Bocsánat, elírtam. A mondat így hagzott volna: ..., de NEM volt hátrányos ... Vagyis hogy lehet, hogy csak Júdeában üldözték őket a rómaiak, de a birodalom más részein letelepedhettek és virágzó közösségeket hozhattak létre? Talán azért, mert nem is üldözték őket. Az, hogy levertek egy polgárháborút nem jelenti az üldöztetést. Ezt bizonyítja, hogy nem a birodalmon kívül kerestek menedéket.

  • 2010.06.10 12:31:06index0123

    ecpec,
    "mit is adtak nekünk a romaiak? . . ."

    Fentebb valakinek kétségei voltak a Biblia hitelességét illetően.
    Akkor mit szóljak ahhoz, ha valaki egy '70-es évekbeli vígjátékból idéz...?

  • 2010.06.10 12:35:39index0123

    CSÉ:

    A probléma nem az volt, hogy közösségben éltek, hanem hogy mint állam, nem hódoltak be. Az elmenekülés után nem alapítottak államot a birodalom egyik részén sem, és nem veszélyeztették a Római Birodalom hatalmát.
    Minek is lázadtak volna zsidók pl. Alexandria függetlenségéért...?

  • 2010.06.10 12:37:19wmiki

    tehát akkor a zsidók mégis egy idegen faj

  • 2010.06.10 12:41:31berciXcore

    @wmiki: Mármint földönkívüli? :P

  • 2010.06.10 12:46:41CSÉ

    Térjünk vissza a kályhához!
    A cikk tételmondata: a zsidókat kiűzték Izraelből
    Én ezt vitatom.
    Te pedig most azt akarod mondani, hogy igenis kiüldözték őket a rómaiak Júdeából, mert a zsidók márcsak olyanok, hogy Júdeában rómaiellenesek, azon kívül meg. Ez önmagában sem túl meggyőző, ráadásul újabb kérdéseket vet fel: honnan vették a rómaiak, hogy ez így van? és ha így van, miért nem üldöztek el mindenkit? miért nem egységesen telepítették őket szerteszéjjel a birodalom legkülönbözőbb tájaira? miért nem üldözték ki őket a birodalomból? (hiszen elvileg ha engem elüldöznek valakik az otthonomból, akkor az már csak természetes, hogy az ellenségemnek fogomtekinteni, és gondolom ezzel a rómaik is tisztában voltak.)

  • 2010.06.10 12:47:09Super aGyuri

    @wmiki: Jajj.... nehogy má' arra a színvonalra süllyedj, mint akiket Kállay Miklós volt miniszterelnökünk nemes (szó szerint nemes) egyszerűséggel söpredéknek nevezett (hungaristák, fajelmélet hívei).

    Szerinted az én édesanyám aranyos kis yorkshire terrierje más faj, mint a Te pitbullod? :)

  • 2010.06.10 12:51:45zanzibar

    A Földközi tenger keleti medencéje az emberi kultúra egyik legősibb bölcsője. Kereskedtek már a neolitikumtól kezdve az ottani népek, hajóztak, jöttek, mentek, én nem csodálkozom a genetikai rokonságon. Kb. ezek a részek: Ciprus, Libanon, Szíria, Izrael mai területe, amiket a cikkben felsoroltak a legrébebben és úgy folyamatosan lakott helyek, hogy nem volt olyan időszak, amikor a teljes népcsoport eltűnt volna onnan. Voltak jelentős népesség mozgások és hódítások, háborúk, de ennek ellenére a lakosság egy része évezredek óta ugyan azon a területen lakik.

  • 2010.06.10 12:53:23Jafety

    Üdv mindenkinek, akit érdekel a dolog, itt a magyar DNS projekt honlapja:
    [link]

    Minden egyebet megtaláltok a honlapon (én vezetem).

  • 2010.06.10 12:53:33Super aGyuri

    A rendkívül érdekes témához visszatérve:

    "A rasszok téves felfogásáról szóló vitákat megelőzendő a tudósok hangsúlyozzák, hogy az SNP-mintázatok nem jelzői az emberi intelligenciában, képességekben vagy egészségben lévő különbségeknek. Ezek a mintázatok nem befolyásolják a géneket, az örökítőállomány azon részeit, amelyek a testet felépítő és működtető fehérjéket kódolják"

    Ez a kutatás legfontosabb megállapítása.

    A többi inkább csak érdekesség (pl. engem régóta foglalkoztat, egyáltalán nem "antiszemita", sokkal inkább történeti, kultúrtörténeti alapon, hogy miért olyan fontos egyes népcsoportoknak, pl. a zsidóságnak vagy az íreknek az önálló identitás megőrzése - utóbbiak azért elég sokat szenvednek a nyelvükkel, tapasztalataim szerint jobban szeretik az angolt használni, pl. szem- és fültanúja voltam egy parlamenti vitának Dublinban, ahol pont a nyelvről volt szó, és az interpelláló képviselő angolul hívta fel a figyelmet az ír nyelv fontosságára, természetesen a miniszter (angolul) le is csapta a magas labdát ("tetszett volna írül feltenni a kérdést") -, míg más népcsoportok, pl. kunok, besenyők miért tűntek el teljesen).

  • 2010.06.10 12:59:24zanzibar

    Akit a római - zsidó konfliktus érdekel akánlanám Josephus Flavius a Zsidó háború című művét. A rómaiak hódítók voltak, akiket nem mindenütt láttak a népek szívesen. A vízvezeték, iskolák, kövezett utak ellenére sem. És fel is lázadtak / harcoltak ellenük mások is. Meg hát Karthagóról se kéne elfeledkezni...

  • 2010.06.10 13:01:38Fearan

    "Ezen kívül mutassatok már még egy másik olyan népet, amelyet csak úgy elhurcoltak rabszolgának."

    Hát én ezen még mindig röhögök :D

    CSÉ, erről beugrik valami esetleg?[link]

  • 2010.06.10 13:08:02CSÉ

    Fearan: Abból az időből! Ezek pedig nem népek, hanem egyes emberek. Az ő elhurcolásukkor a saját vezetőik működtek közre.
    A négerekre pedig azért volt szükség, mert azon a klímán, ahol az ültetvények voltak, a fehér emberek, de még az indiánok vagy a sárgák sem bírták a munkát. A zsidókról nem tudtam, hogy ennyivel jobb fizikai adottságaik vannak, mint mondjuk az egyiptomiaknak, de bocs az "antiszemitizmusomért".

  • 2010.06.10 13:23:41Murderface

    FaBRiK
    Vagy emberre...

  • 2010.06.10 13:27:58Okoska1

    EZ jó mutass egy népet akit csak úgy elhurcoltak rabszolgának!

    Lehet antiszemitának tűnik az élcelődés... De ma minden nép félti a munkát másnak adni, és korlátoznák az idegen munkaerőt...

    Na meg persze... manapság gutaütést kapnának attól, hogy el hurcolják magukhoz őket... igen, nekünk magyaroknak is minden álmunk, hogy ide hurcoljuk őket rabszolgának!

    Elnézést az izraelitáktól! De nem hagyhattam ki ezt a szatírikus groteszk humort!

  • 2010.06.10 13:29:45mátyáskirály

    Magyarok... Ha a dumabol lenne a gdp

  • 2010.06.10 13:29:51k0g

    Super aGyuri: "miért olyan fontos egyes népcsoportoknak, pl. a zsidóságnak vagy az íreknek az önálló identitás megőrzése"

    Hát, egységben az erő, nyilván.
    Valamelyik nép ezt tudja, vagy csak tudatlanul ez a hagyománya, valamelyik nem tudja, vagy a történelem állandóan próbára teszi.
    Valakik meg persze kihasználják, ha más nép gyenge ilyen szempontból... szándékosan bomlasztanak másokat, mert azt hiszik ezzel nekik jobb lesz - és valamilyen szinten valóban előnyhöz jutnak, csak hát az a lelkület, ami ebből a gyakorlatból kialakul... jobb helyeken az ilyeneket kiközösítik.
    De a világ így is, úgy is az integráció irányába tart és így a reakció-ellenreakció egyre közvetlenebb, gyorsabb. Eljöhet az idő, amikor a nyílt aggresszió már "ciki" lesz és a jobban szerveződő békések esetleg nagyobb erőt fognak képviselni. Remélem...

    A cikk témájához visszatérve - most változik, hogy ki a gój és ki az igazi zsidó ? ;-)

  • 2010.06.10 13:35:00Okoska1

    Más népcsoportok kunok és besenyők!

    Bíborbanszületett Konstantin a besenyőket a szerbekkel azonosítja!

    A kunok pedig türkmén népek voltak, előfordulhat hogy magyarul beszéltek és nem tűntek el.

    Mert az összes betelepülő törzs 1-2 kivétellel türk volt, akiknek a mai napig őrzik egész országrészek a neveit!

    A soknemzetiségű magyar, és a magyar nyelvazonosságok 3 nagy elkülönülő nyelvcsaláddal.

    Ha a nyelvünk nem önálló lenne, feltételezném, hogy kevert nyelv, de nem. Így lehet nem indeurópai nyelvcsalád van, hanem kárpáteurópai?!

  • 2010.06.10 13:37:22hello world

    „Előbbi apai ágon, utóbbi ANYAGI ágon lép tovább a nemzedékekben.” Ez most elírás? :D

  • 2010.06.10 14:02:16Rhythmeen

    hello world

    „Előbbi apai ágon, utóbbi ANYAGI ágon lép tovább a nemzedékekben.” Ez most elírás? :D

    nem ez burkolt antiszemitizmus ;))))

  • 2010.06.10 14:03:29Kedélyes Paraszt

    Ami tény, hogy a b vércsoport elterjedtsége ázsia keleti részétől (Mongólia) Nyugat-Euróla nyugati végéig fokozatosan csökken. Egyszer azt olvastam erről, hogy ez a tatárjárás(ok)nak köszönhető. Mivel a Kazárok földje a Kelet-Európai sztyeppék, ahol nem csak néhány évig volt tatár uralom, elképzelhető, hogy ott is magas ennek az aránya.

  • 2010.06.10 14:15:15E220_mert_megérdemled

    gyerekek en ezt nem ertem!!

    valami sikknek szamit ha olyan marha sokat tudtok a zsidokrol meg a vercsoportjukrol, a vallasukrol, a vandorlasukrol meg a sokezerev szenvedesukrol stb?
    Nekem eleg az amit a bibliaban tanitottak hittanon (igen kereszteny vagyok) meg amit ma latok beloluk a hirekben.

    kerdezzetek meg egy "britt tudost" h fejtse ki a velemenyet ebbe a temaba...elkezd nektek mindjart az angolok hoscselekedeteirol beszleni, annyira magasrol leszarja...en is:)

    azt mar nem is merem mondani, h nekem a hazamban elo magyarok hostettei vagy szenvedesei sokkal tobbet ernek, mert mindjart antiszemita, kurucinfos gardista leszek :)

  • 2010.06.10 14:21:04Jafety

    Ettől még nem változik, hogy ki a zsidó. Btw, aki egy kicsit jártas a genetikában, az letöltheti a cikk supplementary table-ét, és abban nagyon szépen látszik, hogy az eredmények ugyanazok, amit eddig is tudtunk. Vagyis, hogy a zsidóság nem egy egységes etnikai csoport, sem apai, sem anyai ágon. A táblázatban látszik, hogy pl. az "etióp zsidók" bizony 66%-ban fekete-afrikai és 34%-ban kevert közel-keleti génből állnak, de a 27 vizsgált férfiből egy sem tartozott a zsidókra és arabokra legjellemzőbb J1 haplocsoportba.

    De ezt itt nem részletezném, a lényeg, hogy nincs zsidó gén, szemben pl. azzal, hogy van roma gén (H haplocsoport), amerikai őslakos=indián gén (Q1a3a haplocsoport) és még sorolhatnám. A Közel-Kelet, de Kelet-Közép-Európa is egy jó nagy mix egyébként...

    A zsidóság vallási alapon szerveződik, és mivel nem térítő vallás, egyfajta nemzetépítővé is vált.

  • 2010.06.10 14:23:08E220_mert_megérdemled

    Ja azt meg hozza tennem, h amugy egy ilyen elemzest magyarokra is szivesen megneznek, mert amugy a cikk erdekes...csak hat a kommntek...

  • 2010.06.10 14:24:14Jafety

    Akit egyébként érdekel a haplocsoport téma, az angolul olvashat róla a Wikipédián:
    [link]

    Plusz ajánlom a magyar projekt linkjét, amit már fent egyszer beírtam[link]

  • 2010.06.10 14:25:14Jafety

    Van több magyar elemzés is. Akit érdekel a téma, az e-mailemet megtalálja a magyar projekt oldalán az adminisztrátornál.

  • 2010.06.10 14:26:30E220_mert_megérdemled

    Jafety: what a coincident :)
    koszi a linket!

  • 2010.06.10 14:27:43pampula

    öröm olvasni, hogy csak a zsidók szeretik a pénzt!Én zsidó vagyok 0 -ás vércsoporttal, lehet nem is vagyok az? Sokan , ha tehetik mindegy miért, azonnal zsidóznak, és milyen primitíven teszik azt. Az Ö génjeik honnan vannak, gondolom valami trágya és moslék elegye!

  • 2010.06.10 14:32:32Jafety

    A magyarországi zsidók DNS projektje itt található (ez az egész egykori Magyar Királyság területére vonatkozik):[link]

  • 2010.06.10 14:34:09404 hibás link

    valaki mesélje már el nekem, hogy miért kell az indexnek napi egy cikkben folyton a zsidókkal foglalkozni?
    A főmenüben mikor lesz külön zsidók menüpont?
    (címlap-belföld-külföld-zsidók-bulvár...)

  • 2010.06.10 14:34:50Okoska1

    smoking! A kazároknak csak a vezetőik voltak zsidó vallásúak! Azért lettek száműzve a birodalomból!

    De nem egy nagy durranás volt.. 40 ezer fő katona volt, akik 20 év alatt lemorzsolódtam 4-5 ezer főre és egy Kőerődből fosztogatták a selyemútvonalat.

    Mivel azon a tájékon, i.e. 70 óta kereszténység volt, kővárak, rendes közigazgatás amit hátrahagytak a nyugati hunok! Nem igazán voltak életképesek!

    Az ottani történelemben nincsennek kérdések, mert akkor már javában elterjedt volt az ortodox görög írásbeliség!

  • 2010.06.10 14:49:53Magóg napján

    404 az egész szerkibe mutiba se találsz fitymát azé.

  • 2010.06.10 14:51:16pistikus

    pampula, mindenki szereti de ők kicsit jobban,Kazárok bizony nem azok, Egyiptomi rabszolgaságot meg el kéne már felejteni, véleményem szerint puszta elszámolási vita történt, vagy a szokásos séma, túl erős befolyásra (anyagi)tettek szert és ezt nem nézhette a helyi többség .Az erdemény kézzelfogható mind müvészete mind a gazdasági szerepe hanyatlásnak indult az újbirodalomnak .

  • 2010.06.10 14:51:50Magóg napján

    pampula

    egy 0ás vérű betérttől erős szavak ezek.

  • 2010.06.10 15:04:27dftz hmxtr

    "Előbbi apai ágon, utóbbi ANYAGI ágon lép tovább a nemzedékekben."

    :DDD

    Freud-i elszólás?

    Ez nagyon ott van! Főleg, hogy a zsidókról van szó. Apai és anyagi ág... :DDD

    Kösz, jót röhögtem.

  • 2010.06.10 15:08:21totii

    Jafety: én azt hallottam, hogy a magyarok hordoznak egy olyan gént, ami minden öröklődésnél megmarad, ha jól tudom, egy kanadai orvos(-csoport) bizonyította be. Erről tudsz valamit mondani?

  • 2010.06.10 15:15:45dftz hmxtr

    pampula, szerintem pont az ilyen beszólások miatt szeretnek annyira benneteket.

  • 2010.06.10 15:20:25mamoska

    CSE,smokingwid,iii és mások ennek tényleg nem a zs-zásról kellene folyni.Néhány apróság az összes szőke (vöröses) kék szemű zsidó ( pl. Paul Newmann) genetikailag nem közel-keleti. Ellenben a vallás( szokások) által generált összetartás a kát genetikai csoport keveredését minden további nélkül elfogadta.
    Foglalkozás. ha jól tudom egyiptomban vályogtéglát készítettek, mint rabszolgák.Európában nem engedték a földbirtoklást, egyes kézműipari foglakozást nekik, ezek után elkezdtek kereskedni és pénzt váltani ( nagy okos feudalista bürokraták szerint ez nem volt tiltott) és ez meg is maradt,mert vajon miből nőtt ki a zsidó bankárcsaládok többsége. Szóval, ezt nem ők akarták, hanem "okosan" a befogadó országok tették lehetővé a nagy eszükkel.

  • 2010.06.10 15:22:20mamoska

    Bocsánat, az elején kimaradt, a szőkék valóban a nagy sztyeppékről származó kazárok.

  • 2010.06.10 15:26:56Csakugy

    Döbbenetes, hogy a zsidók még mindig azt akarják bizonyítani, hogy egy genetikai állományuk van (úgyis úgy gondolják, hogy ők genetikailag felsőbbrendűek a többi embernél - ne tagadd, 3 zsidó ismerősöm így gondolja, és nincs sok ismerősöm)

    Ordítóan látszik, hogy a falasák (néger zsidók) a szefardi zsidók és a valójában Kazár fehér európai zsidók génállománya gyökeresen eltér.. De amit bizonyítani akarnak úgyis sikerülni fog.


    Éljen a zsidó fajelmélet újabb sikere...

    Czeizel fajnemesítő orvosuk gondolom ujjong örömében. Hajrá, csak így tovább kedves Index.

  • 2010.06.10 15:35:00hancu

    Kedves emberek, érdekes kísérlet volt, hogy vajon mi fog történni, ha egy ilyen témájú cikknél megnyitjuk a kommentezést és nem moderálunk, mindenesetre a szabadfoglalkozásnak most vége, a kommentelést lezárom, oszoljanak kérem, nincs itt semmi látnivaló.

A címlapról ajánljuk

Ez is érdekelheti

Shopline

Travelo

Hirdetés