Tekla

Leszbikus egereket hoztak létre a tudósok

2010.07.08. 22:12
Dél-koreai tudósok embrionális korban kikapcsolták az ösztrogénszintet szabályozó gént egerekben,amelyek így elutasították a hímeket. A tudósok szerint felfedezésükből nem lehet következtetéseket levonni az emberi szexualitásra vonatkozóan.

Nőstény egereket változtattak leszbikussá dél-koreai tudósok egy gén kikapcsolásával, a kutatók szerint ugyanakkor ebből nem lehet semmiféle következtetést levonni az emberi szexualitásra vonatkozóan.

Egyszerű eljárással, az embrionális korban lévő nőstény egerekben az ösztrogénszintet szabályozó FucM gén kikapcsolásával érték el a tudósok, hogy az idővel felnőtt állatok visszautasították a hímek közeledését, és inkább nőstény társat próbáltak találni maguknak, számolt be a BMC Genetics című folyóiratban megjelent cikkről a Telegraph.

A mutáns nőstény egér agyában olyan kissé megváltozott fejlődés zajlott le, amely szexuális preferenciájában hasonlóvá tette a hím egerekhez, mondta Csan Kju Park, a kutatás vezetője.

A tudósok régóta kutatják, hogy a génállománynak van-e köze a homoszexualitáshoz, ám a tanulmány szerzői leszögezték, hogy lehetetlen megmondani, vajon mostani felfedezésük kapcsolatba hozható-e bármilyen módon az emberi szexualitással.

A kutatók magyarázata szerint az enzimet termelő gén kikapcsolásával elérték, hogy a nőstény egér több ösztrogént termeljen, mivel megakadályozták, hogy az agyuk kiszűrje a hormont. De mint hangsúlyozták, miközben az ösztrogén "elférfiasítja" az egerek agyát, az emberekre nincs ilyen hatása.

Park professzor, a dél-koreai Tudományos és Technológiai Intézet tudósa elmondta: szeretné feltárni, vajon a FucM gén által termelt enzimnek van-e valamilyen hatása az emberi szexualitásra, de szerinte nem lesz könnyű önkénteseket találni a kísérlethez.