Okosabbak és empatikusabbak lesznek azok a gyerekek, akiknek mesélnek
Egy német tanulmány szerint a rendszeres meseolvasás pozitívan hat a gyerekek társas fejlődésére és tanulmányaira is, függetlenül a szülők végzettségétől.
A Vorlesestudie 2015 nevű kutatás keretében 2007 óta évente megkérdeztek 524 gyereket és mindegyikük édesanyját, és az derült ki, hogy azoknak a gyerekeknek, akiknek naponta olvastak mesét
- 70 százaléka jó vagy nagyon jó osztályzatot kapott az anyanyelvi tantárgyból
- 83 százaléka szívesen jár iskolába - akiknek nem olvasnak csak 43 százaléka
- érzékenyebbek, empatikusabbak, mások iránt érdeklődőbbek is azokhoz képest, akiknek nem olvasnak mesét.
Simone Ehmig, az Olvasás- és Médiakutató Intézet vezetője szerint
a napi meseolvasás akkor is támogatja a gyerekek fejlődését, ha a szülőknek se érettségijük, se felsőfokú végzettségük nincs.
A kutatás megállapításai egyébként összecsengtek a szülők tapasztalataival is, ugyanis a naponta felolvasó anyák 90 százaléka jellemezte gyerekét tudásra szomjazónak, akik alig vagy sosem mesélnek, azoknak csak 43 százaléka mondta ugyanezt.
Ez a kutatás most jól jöhet a magyar kormánynak is, ugyanis ahogy azt megírtuk, az Emmi meghirdette a magyar népmesekincs terjesztéséről szóló kormányzati cselekvési programot.