Vilmos

Új madárfajt fedeztek fel Indiában

2016.01.21. 16:49

A rigófélék családjába tartozó új madárfajt fedezett fel India és Kína határterületein egy nemzetközi kutatócsapat – írja az MTI. Az új faj a himalájai erdei rigó nevet kapta a kutatóktól csapattól. A tudományos neve (Zoothera salimalii) az indiai ornitológia fejlődésében kulcsszerepet játszott Szálim Ali előtt tiszteleg.

160120141540 1 540x360
Fotó: Per Alström / sciencedaily.com

A himalájai erdei rigókat korábban a nepáli földirigók közé sorolták, de a tudósok megfigyelték, hogy jóval dallamosabb az énekük, mint az ugyanebben a térségben, de az erdőhatár feletti sziklás területeken megtelepedett társaiké. A több ország múzeumaiban őrzött példányok vizsgálata végül megmutatta, hogy a tollazatukat és a felépítésüket tekintve is jelentős különbségek figyelhetőek meg a nepáli földirigók két változata között. DNS-vizsgálatok alapján a tudósok egyébként úgy vélik, hogy genetikailag a két faj több millió évvel ezelőtt vált el egymástól.

Az új madárfajok felfedezése ritkának számít napjainkban, az elmúlt 15 évben évi átlagban öt új fajt fedeztek fel, többségüket Dél-Amerikában. A himalájai erdei rigó mindössze a negyedik új madárfaj Indiában az ország függetlenségének 1947-es kikiáltása óta.

Wellness hétvége

A kényeztetés egész évben jár Önnek! Válasszon az ország legszebb vidékei közül!

Csodás Török Riviéra

Akár féláron utazhat idén Törökország fantasztikus tengerpartjaira.