"A Mir2 a Szaljut- és Mir-típusú űrállomás-koncepciók továbbfejlesztésének eredménye" - mondta Leonyid Gorskov, a Mirt készítő RSC Energia cég egyik vezető tervezőmérnöke. "Mindegyik új űrállomás az előző állomás szerkezetének és működésének részletes elemzése alapján készült, a tervezés során próbáltuk kijavítani az előző változat hibáit." Gorskov elismerte, hogy noha a Mir ugyancsak robusztus gépnek bizonyult, és felállította az emberi irányítású űrjárművek élettartamának rekordját, megsemmisítésekor már nem volt igazán modernnek nevezhető.
A Mirnek több tervezési hibája is volt Gorskov szerint, az egyik és legfontosabb hiba az állomás áramellátásának elégtelensége bizonyult. Hiába borították ugyanis a Mir valamennyi szabad felületét hatalmas napelemek, azok nem mozoghattak szabadon (csak két szabadsági fokuk volt), ezért gyakran beárnyékolták egymást.
A Mir2 tervezői olyan napelemeket szánnak az új űrállomásra, melyek távolabb helyezkednek el az űrállomás testétől, ezért jobban tudják követni a Napot. A Mir irányítási és meghajtórendszerét is modernizálták a mérnökök "A Mir orbitális dőlésszögével sem voltunk megelégedve" - mondta Gorskov a Space.com-nak. - "Az 51,6 fokos dőlésszög miatt az állomás Oroszországnak csak egy részét fedte le. Az új állomás dőlésszöge 65 fokos lesz."
Gorskov szerint a Mir2 számos részötletét alkalmazták a Nemzetközi Űrállomás orosz szegmenseinek tervezésekor. Amennyiben egyszer megépítik a Mir2-t, tervezésénél és üzemeltetésénél is hasznát vehetik a Nemzetközi Űrállomás (és persze a Mir) működése során szerzett tapasztalatokat.