A Falcon 9 második próbálkozásra indult el a floridai Cape Canaveral űrközpontból, elsőre az utolsó pillanatban kellett leállítani a visszaszámlálást az egyik hajtómű hibája miatt.
A NASA illetékesei, és maga Barack Obama elnök is a helyszínen figyelte, ahogy a rakéta Föld körüli pályára áll a magával vitt Dragon modullal. Ez a kapszula lesz később a teherűrhajó (hat tonna élelmiszert, vizet, oxigént és felszerelést képes tárolni, és a nemzetközi űrállomásra szállítani), és kisebb átalakításokkal személyszállításra is alkalmassá tehető.
A SpaceX 2008-ban szerződött le a NASA-val egy olyan űrhajó megépítésére, ami átveheti a nyugdíjba vonuló űrsiklóflotta helyét, és megoldhatja a teher- és személyszállítást az ISS-re. Az üzlet, amiben benne van az első 12 út is, összesen 1,6 milliárd dollár értékű.
A SpaceX, ami a PayPalt alapító dotkommilliomos Elon Musk cége, sokkal kisebb, mint az űrhajók és rakéták fejlesztésével foglalkozó nagy nemzeti űrügynökségek, vagy az ilyen területen dolgozó óriáscégek, mint a Boeing és a Lockheed Martin, mégis a Falcon 9 számít ma a legreménytelibb kereskedelmi hordozórakétának.
A SpaceX reményei szerint a Falconnal, illetve az azt hajtó Merlin rakétákkal jelentős részt hasíthatnak majd ki maguknak a műholdbizniszből is. A távközlési és egyéb műholdak pályára állítására a SpaceX jóval alacsonyabb árakat kínál, mint az orosz vagy az európai űrhivatal.