A Falcon 1-re nem kisebb feladat vár, mint hogy tervezőit belője a privát rakétabiznisz eleddig érintetlen vákuumába. Szombatig ugyanis csak megfelelő állami segítségnyújtással vagy szerepvállalással juttatott az emberiség mindenféle szerkezetet az űrbe. Ha a hétvégi, Marshall-szigetekről tervezett kilövés sikeres lesz, mindez egy csapásra megváltozik.
Olcsó de mégis új
Az eszközt a SpaceX rakétaépítésre specializálódott vállalkozás építette, írta meg a CNN. Elvileg már fel kellett volna szállnia a Falconnak, ám hibákat találtak: szivárgott a folyékony oxigén, ahelyett hogy a repüléshez szükséges héliumot hűtötte volna. Amikorra elhárították a hibát, már túl sok oxigén és hélium fogyott el, ráadásul a hajtóművet irányító számítógép sem működött megfelelően, így most szombatra halasztották a kilövést.
A Falcon 1 kétfokozatú, a hajtáshoz a héliumon kívül finomított kerozint használnak. Tíz év óta ez az első, teljesen új fejlesztésű rakéta, ráadásul 6,7 millió dolláros költségével ez a valaha gyártott leggazdaságosabb hordozóeszköz.
Cipekedő
A rakétának Defence Advanced Research Projects Agency és az Air Force Academy közös fejlesztésű műholdját kell magával cipelnie. Az eszköz az űrplazmát fogja vizsgálni, hogy jobban megérthessük, milyen tényezők zavarhatják az űrben lezajló kommunikációs folyamatokat.
A magánrakéta 1564 kilogramm hasznos terhet tud cipelni, de a későbbiekben lesz egy nagyobb verzió, a Falcon 5, sőt, egy még sokkal nagyobb is készül, ezt viszont már Falcon 9-nek fogják hívni, és akár 24750 kilogrammot is képes lesz Föld körüli pályára állítani. Ezért azonban már jóval többet, legalább 35 millió dollárt kell fizetni.
A Falcon 1 és a SpaceX mögött egyébként az az Elon Musk áll, akinek a világ a PayPal online fizetési szolgáltatást is köszönheti.