Naiv Ügyfél küzdelme az ADSL-modemmel
Bekötés. Röpke két és fél óra alatt, miközben a szerelő a központtal kiabál, létre is jön a kapcsolat. Ami persze azonnal el is megy, aztán újra megjön. Eddig Siemens márkájú ADSL-modemeket szereltek fel, most egy Telindus modemet hoztak. A szerelő figyelmeztet, hogy ki ne merjem húzni, mert megszakad. Ha áramszünet van, vagy este áramtalanítok, akkor megszűnik az ADSL, hiába kap újra áramot.
Hívom a Matávot az összes számukon, de az Interware-hez irányít, mert nála szerződtem. Hívom őket, szólok, elment az áram, reggel van, most jöttem, újra áramot kapott minden, de a modem nem áll vissza. "Jó, rendben, szólok a Matávnak" - mondja ő. Persze közli, hogy lassú lesz, mert faxolnia kell. Az is, három és fél óra alatt megjön a net. És ez így megy minden áramingadozásnál és áramszünetnél.
Megkértem a Matávot, hozzon a régi Siemensből, ami magától reseteli a kapcsolatot, és visszaáll minden áramszünet, -ingás és minden baj után. De nem, a Matáv csak Telindust ad. Miért, kérdeztem. Mert van rajta USB, és nem csak UTP-n tud kapcsolódni. De ha áramszünet van, meghal. Eddig három szerelő jött ki, beszóltak a központba, nekik azonnal újraindítják, és minden jó. Eddig mind a hárman belátták, hogy sok gondjuk van vele, mert szar, de hát a fejesek kitaláltak, hogy az USB miatt ez kell.
Írtam a Telindusnak, hogy miért van ez, persze azt mondták, nincs baja. Pedig a matávos szerelők szidják, és manapság csak az a munkájuk, hogy az idén szerelt Telindus ADSL-modemeket újraindítgatják a központban. A telindusos műszaki emberke azt mondta, hogy Magyarországon nem szabványos, és nem is lehet használni az USB-csatlakozást, pedig pont emiatt szállitja ezeket a Matáv. Persze az Interware semmit sem tud tenni, csak faxolgat, ha beszólok, hogy nincs ADSL-kapcsolat és akkor várok több órát. Ezért most éppen 12 ezer forintot kéne fizetnem, de nem fogok! Most mondjak meg kérem, mit lehet itt tenni? Mindenki a másikra mutogat, közben nekem meg fizetnem kéne, és nem is jó a szolgáltatás.
SG
|
|