Naiv Ügyfél küzdelme az ADSL-modemmel

2003.01.23. 19:41
Nem tudom, mennyire ismerik az ADSL dolgait, de úgy zajlik, hogy az ember - jelen esetben én - elmegy egy szolgaltatóhoz - jelen esetben Interware-hez -, és köt vele egy ADSL-szerződést. Ezután a Matáv beköti a vonalat.

Bekötés. Röpke két és fél óra alatt, miközben a szerelő a központtal kiabál, létre is jön a kapcsolat. Ami persze azonnal el is megy, aztán újra megjön. Eddig Siemens márkájú ADSL-modemeket szereltek fel, most egy Telindus modemet hoztak. A szerelő figyelmeztet, hogy ki ne merjem húzni, mert megszakad. Ha áramszünet van, vagy este áramtalanítok, akkor megszűnik az ADSL, hiába kap újra áramot.

Hívom a Matávot az összes számukon, de az Interware-hez irányít, mert nála szerződtem. Hívom őket, szólok, elment az áram, reggel van, most jöttem, újra áramot kapott minden, de a modem nem áll vissza. "Jó, rendben, szólok a Matávnak" - mondja ő. Persze közli, hogy lassú lesz, mert faxolnia kell. Az is, három és fél óra alatt megjön a net. És ez így megy minden áramingadozásnál és áramszünetnél.

Megkértem a Matávot, hozzon a régi Siemensből, ami magától reseteli a kapcsolatot, és visszaáll minden áramszünet, -ingás és minden baj után. De nem, a Matáv csak Telindust ad. Miért, kérdeztem. Mert van rajta USB, és nem csak UTP-n tud kapcsolódni. De ha áramszünet van, meghal. Eddig három szerelő jött ki, beszóltak a központba, nekik azonnal újraindítják, és minden jó. Eddig mind a hárman belátták, hogy sok gondjuk van vele, mert szar, de hát a fejesek kitaláltak, hogy az USB miatt ez kell.

Írtam a Telindusnak, hogy miért van ez, persze azt mondták, nincs baja. Pedig a matávos szerelők szidják, és manapság csak az a munkájuk, hogy az idén szerelt Telindus ADSL-modemeket újraindítgatják a központban. A telindusos műszaki emberke azt mondta, hogy Magyarországon nem szabványos, és nem is lehet használni az USB-csatlakozást, pedig pont emiatt szállitja ezeket a Matáv. Persze az Interware semmit sem tud tenni, csak faxolgat, ha beszólok, hogy nincs ADSL-kapcsolat és akkor várok több órát. Ezért most éppen 12 ezer forintot kéne fizetnem, de nem fogok! Most mondjak meg kérem, mit lehet itt tenni? Mindenki a másikra mutogat, közben nekem meg fizetnem kéne, és nem is jó a szolgáltatás.

SG

A Matáv reagál
A Matáv részéről Balogh Tamás, a cég műszaki termékfejlesztési igazgatóhelyettese a konkrét ügyfélpanasszal (áramkimaradást követő kiesés) kapcsolatban elmondta: "A Matáv az ADSL-szolgáltatás létesítésekor új előfizetői eszközt (modemet) alkalmaz, amely eddig megfelelően működött, az ügyfél által jelzett hibajelenséget nem tapasztaltuk. Valószínű, hogy egyedi esettel állunk szemben. A konkrét esetet megvizsgáljuk, az ügyféllel felvesszük a kapcsolatot".
Az Interware reagál
"Az ADSL szolgáltatás fizikai kiépítését és üzemeltetését alvállalkozónk, a MATÁV Rt. végzi. A szolgáltatás átadási pontja cégeink között az ADSL modem. Az említett hiba alvállalkozónk által biztosított ADSL modemben következett be. Az Interware Rt. által biztosított Internet szolgáltatásban ezen időszakban nem történt fennakadás. Sajnálattal tapasztaltuk ügyfelünk esetét a MATÁV Rt. hibás teljesítése miatt. Természetesen ügyfeleink jogos kárát megtérítjük és megtettük a kellő lépéseket alvállalkozónk felé." - mondta Benyó Zoltán műszaki igazgató.