Minden negyedik ember cserélt már vissza karácsonyi ajándékot
Minden negyedik ember cserélt már vissza ajándékba kapott terméket az NRC Médiakutató és a MediaMarkt közös, októberi reprezentatív felmérése szerint. A megkérdezettek 36 százaléka azért vitte vissza a terméket, mert az nem felelt meg számára, 21 százalék pedig azért, mert már volt egy olyan terméke, mint amit kapott.
A főleg műszaki cikkekre fókuszáló kutatás szerint az ilyen termékek ajándékozásánál nagyon sok szempontot kell figyelembe venni, ami nem könnyíti meg a vásárlók helyzetét. Figyelembe kell venni a praktikus szempontokat, az adott termék méretét, teljesítményét, funkcióit és azt, hogy az, akinek szánjuk, vonzódik-e különösebben valamelyik márkához. Éppen ezért a műszaki cikkeket ajándékozók 35 százaléka ezek alapján előre kiválasztja a megvásárolni kívánt terméket szeretteinek, 44 százaléka pedig, ha nem is dönt a konkrét készülékről, már legalább tudja mik lesznek a legfontosabb szempontjai, amikor elmegy vásárolni.
Viszont még így sem sikerül mindig olyan találni, amit a másik szeretne, és nem fog visszavinni. Éppen ezért Szánthó Balázs, a MediaMarkt Árkád ügyvezető igazgatója szerint az a legjobb megoldás, hogyha konkrét termék helyett inkább ajándékkártyákkal lepik meg az emberek a szeretteiket.