Frankenstein szörnyei a siratófalon
Tudod mi az a truck trial? Láttál már farmotoros, Rábának látszó tárgyat kerékagyig földbe ásva a domboldalon? Válasz a videóban!
Tudod mi az a truck trial? Láttál már farmotoros, Rábának látszó tárgyat kerékagyig földbe ásva a domboldalon? Válasz a videóban!
Biztos akadnak, akik a kinézete miatt úgy gondolják, soha nem ülnének bele. Ezzel óriási hibát követnének el.
Többször űzött velem előre kitervelt tréfát a távirányítós kormány, ami lehet, hogy hamarosan minden autóban átveszi a hatalmat.
Mindent tud, amit a tengerentúlon egy autótól elvárnak, csakhogy egy jó adag BMW-vel megfűszerezve.
Nem vágyálom már az olyan fényszóró, ami messzire világít, méghozzá úgy, hogy nem vakítja a szembejövőt. Ja, és, ha kell, akár egy videót is levetít.
Egy évtizeden át fejlesztette új Wankel motorját a Mazda. Elegendő volt ez, hogy minden gyerekbetegségéből kigyógyítsák?
Különböző hajtásláncok szén-dioxid-kibocsátása modellezhető le és hasonlítható össze egy új internetes eszközzel. Az is kiderül belőle, az összes közül melyik a legtisztább.
Az idők változtával lassan James Bondnak is el kellene gondolkoznia azon, hogy sportkupé helyett SUV-ba ül.
Hidrogén-dízel kettős üzeműre alakítással faragnák le a károsanyag kibocsátását, és mentenék meg ezzel a benzineseknél takarékosabb motorfajtát.
Formája alapján szárnyra kelhet a fantáziánk, mire is lehet képes az új Prius. De kivételesen ne a szemünknek higgyünk, hanem a Toyota mérnökeinek.
Miért kell keresni a fokozatot az egyik autó kézi váltójánál, míg a másikénál szinte magától kattan bele? A titok, mint mindig, a részletekben rejlik.
Csütörtökön szavazás, pénteken eredményhirdetés.
Mielőtt a zsűri meghozná döntését, kérjük olvasóinkat, szavazzák meg, szerintük melyik autó érdemelné meg leginkább idén az Év Autója díjat!
Nagyon oda akarta magáét tenni a Nissan az Ariyával. Majdnem össze is jött neki.
Idén is egy sor típus lépi át a veteránkor határát, köztük olyan meghatározók, mint a Fiat Punto, a Ford Mondeo vagy a VW Passat B4. És még nem is lőttük le az összes poént.
Be sem indult volna a világ legismertebb sportautómárkája, ha 1946 karácsonyán be nem kopogtat valaki Enzo Ferrarihoz.
A megkérdezett illetékes persze mindent tagad, de mi arra is kíváncsiak voltunk, ami nincs a sajtóanyagban.
Fiatal hölgytaggal bővülő zsűri, teljesen felboruló menetrend - zajlik az élet az Év Autója-zsűriben. Egy kis bepillantás a kulisszák mögé.
Sem a kormány, sem a fék, de még a kézi sebességváltó sem. Mégis azt ígérik, hogy jó lesz vezetni.
Sosem látott egyedi típussal rukkolt ki a Peugeot. A 408-asnak ráadásul úgy nincs párja, hogy műszaki tartalma az utolsó csavarig ismert.
Kívül hamisítatlan Jeep, hagyománytisztelő ruhája alatt azonban egyentechnikát hordoz a márka első elektromos típusa. Az első próba alapján működik a recept!
Ismét taroltak a villanyautók az Év Autója 2023 választás elődöntőjében. Bár ez azért sem volt nehéz, mert már a felhozatalban is szép számmal szerepeltek.
Kívül-belül nagyon hasonlít a Toyota új villanyautójára, a bZ4X-re a Subaru Solterra. Lehet köztük mégis különbség?
Az alap Golf is 4,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra azon a próbapályán, ahol az a kérdés, milyen féktávon tud megállni. A mutatványt 1600 LE támogatja.
Kipróbáltuk minden idők legelső plug-in hibrid Alfa Romeóját, amely zéró benzinfogyasztású üzemmódja mellett sportos autónak sem utolsó.
Még mindig számos mítosz és mendemonda kering a köztudatban a gumiabroncsokról. A szakértő megmondja az igazat.
Két-három évet ugyan még várnunk kell rájuk, de már körvonalazódnak az elérhető árú villanyautók. A recept mindenesetre már rendelkezésre áll.
Talán kikapcsolnák a ködzárófényt az azt indokolatlanul használók, ha tudnák hogyan átkozza őket a mögöttük jövő. Vagy ha megbüntetnék őket.
Megéri kétszer annyit fizetni valamiért, ami az adatai alapján semmivel nem tud többet feleannyiba kerülőnél? Kipróbáltuk, hogy megadhassuk a választ.
Vezettük a Toyota prototípusát, amelyben a kormánykerék csak vezetékekkel kapcsolódik az első kerekekhez. Szürreális élmény, de annak legalább mellbevágó.
Előírás rögzíti, meddig koptathatjuk a gumiabroncsainkat. De mégis mit, és mennyit vesztünk a kopottabb mintával? Most végre leteszteltük!
Olcsó megoldásnak látszik egy elektromos autót otthon tölteni, azonban jelentős veszteséggel, és így plusz költségekkel járhat. Az ADAC tesztje veszteségekre és elkerülésük módjára is rámutat.
Fék ügyben sokan odáig jutnak, hogy ha drágább, biztosan jobban fog. A csillagászati árú fékrendszerek azonban ennél annyival többet tudnak, hogy valójában az lenne legjobb, ha minden autóban ilyen lenne.
Kerek egy évszázada mutattak be egy olyan forradalmian új technikai újdonságot felmutató autót, amely teljesen átalakította az egész autóipart. Ami azután úgy is maradt.
Több mint 400 lóerővel és 290 km/órás végsebességgel tör be a Porsche Cayman vadászterületére a Lotus Emira. A már nálunk is kapható új sportautó a brit gyár utolsó belső égésű motoros típusa.
Használt járműként jól hangzik, hogy még négyezer kilométert sem futott, csillagászati fogyasztása viszont már kevésbé vonzó. Igaz, minden más is csillagászati, amit tud.
Kisiskolás korunktól azt sulykolják belénk, hogy sík lapokkal határolt, szögletes forma sohasem lehet áramvonalas. Akkor mit akar Elon Musk a Tesla Cybertruckkal?
Eddig úgy nézett ki, hogy a haladás oltárán könyörtelenül be kell áldozni a kézi váltót. Most mégis felcsillant a remény, hogy megmeneküljön a kihalástól.
A Ferrari minden fontos újdonsága rejteget magában valamilyen műszaki csemegét. Nem kivétel ezalól a Ferrari Purosangue sem.
Ma egyetlen márkához kötjük a négy egybeforrt karikás emblémát, holott az egykori alapító négy márkánál is több sorsa kötődik hozzá. Többek között a Trabanté, a Wartburgé...
Különleges tanulmányautóval szellőztette meg eddig titkolt terveit a Dacia. A Manifesto alapján a jövő Daciáit nem csak jó áruk miatt veszik majd
Keressük azt a turbófeltöltőt, amely egyedül is képes minden felmerülő követelménynek eleget tenni. Úgy néz ki, most már akad ilyen.
Kipróbáltuk a VW vadonatúj egyterűjét, amit akkor dobnak piacra, amikor minden jel szerint végleg befellegzett a kategóriának. Az elektromos hajtás lehet a kulcs a feltámadáshoz.
Ma is bálványozzuk a 0-100 km/órás gyorsulási adatot, miközben gyakorlati jelentősége megkérdőjelezhető. És nem is onnan jön, ahonnan elsőre gondolnánk.
Itthon is bemutatkozott a Porsche Macan kihívójának szánt Maserati Grecale. Akad, ami miatt kezdhetik vakargatni a fejüket a zuffenhauseni mérnökök.
Járműveknek nevet adni régi hagyomány, és arra is akadt példa, hogy nagy magyar történelmi személyiségről nevezték el egyiket-másikat. Összeszedtünk, ahányat csak tudtunk.
Két autót egyesít magában, ám egy további szerepben, gyógyászati segédeszközként is beválik.
Nagyon rá lehet fázni használtautó-vásárláskor. Egyes gyárak felújítással növelnék a bizalmat, ami nekik is hozna konyhára, de nem úgy, mint elsőre gondolnánk.
Ma már kötelező gyakorlat, hogy ha egy autógyár kijön egy SUV-val, akkor hamarosan piacra dobja annak kupésított változatát is. Akkor is, ha ennek látszólag semmi értelme.
Ha így haladunk, lassan tarthatatlanná válik az Euro 7 tervezett bevezetési határideje. De még az sincs talán kizárva, hogy nincs szükség az új szabványra.
A Mazda új hathengeres dízelmotorja leiskolázza még a BMW és a Mercedes dízeleit is. Ahogy a bűvészek, ők is sokat dolgoztak a trükkön.
Kacskaringós utat járt be a hazai rendszám, mire kialakult a mai formája. Történetébe a történelem éppúgy beleszólt, mint a hatóságok kétbalkezessége.
A töréstesztek igazán az NCAP színre lépése óta kerültek reflektorfénybe, miközben a szőnyeg alatt még a régi szoci autókat is alávetették ilyen megpróbáltatásoknak. Igaz, nem minden kényszer nélkül.
Az átlag feletti fogyasztásért fizetendő csillagászati áramár a földbe döngölheti a hazai villanyautózást.
Nem is hinnénk, hányféle folyadékot és gázt lehetne használni üzemanyagként benzin és gázolaj helyett. Sőt, még fát, vagy akár szenet is, méghozzá több formában.
Egy golyóálló üveg mögött dolgozó kis csapat munkája nélkül az autók motorjai sohasem lennének képesek arra, amire tervezték őket.
Most viszont nincs választási lehetőség.
Kevés titkot őriznek jobban az autógyárak, mint azt, hogy mennyibe kerül egy autó legyártása. Most azonban fény derült a titokra.
A 408-asról azt állítja a Peugeot, hogy egy teljesen új autófajta. Azért ez nem biztos, hogy száz százalékig megállja a helyét.
Idei második Parkoló Parádénk főszereplői a veteránok voltak, amelyek ismét bizonyították, hogy egy autó nem feltétlenül vén attól, hogy koros.