A piarista tartományfőnök cáfolja, hogy az Origón ítélte el az egyházi iskolák tiltakozását
Tisztelik más véleményét, a gondolkodó tanárokat. Az egyházi iskolákban indult aláírásgyűjtés miatt semmilyen szankcióra nem készül a piarista rend.
Tisztelik más véleményét, a gondolkodó tanárokat. Az egyházi iskolákban indult aláírásgyűjtés miatt semmilyen szankcióra nem készül a piarista rend.
A 2013-as, a képzést gyakorlatiasabbá tévő reform óta hanyatlásnak indultak a hosszú távon nagyon fontos kompetenciák.
Közgazdászok kiszámolták, hogy akinek középiskolában gyengék a készségei, annak rosszabb lesz a fizetése, és nagyobb eséllyel válik munkanélkülivé.
A Csépe Valéria által kidolgozott tervezetet túl liberálisnak találták a jobboldalon, még zajlik a vita róla, így az átírt változat sincs kész.
A Szülői Hang több mint 5 ezer szülőtől kapott véleményt. Volt, ahol három hónapon keresztül nem volt érdemi tanítás valamelyik tantárgyból.
A Nat tervezetében már csak választható tantárgyként szerepelnek.
A zsebpénz beosztásától a lakáshitelig: egyelőre csak néhány oldalnyi gyakorlatias feladat erejéig, de a felsősök már találkoznak vele az iskolában, hogyan néz ki egy háztartás gazdálkodása.
Kiszivárogtak a Klebelsberg Központ augusztusi adatai. A hiányt túlórákkal, óraadókkal, nyugdíjas tanárokkal, rosszabb esetben osztályok összevonásával próbálják kitölteni. A Klebelsberg Központ cikkünk megjelenése után cáfolta az adatokat.
A kémia, a fizika és a biológia egy tantárgyba való összevonása nem ördögtől való elképzelés. Ha az új NAT-tal nálunk is bevezetnék, szinte garantált a tanárok tiltakozása. Mi köze a természettudományos érettséginek az uborkasalátához és a János vitézhez?
A 312 oldalas anyag nem politizál, szakmai alapon készült. Elveiben modern, de radikális átalakítást nem hoz a magyar oktatásba.
Balog Zoltán közel 30 éves barátságot ápol a kormányfővel. Neki köszönhetően nyílt meg a református lelkész számára a világi pálya, de politikusként gyakran borzolta a kedélyeket.
Ha valamihez, akkor az oktatásügyhöz alaposan hozzányúlt az Orbán-kormány 2010 óta. Más kérdés, hogy milyen eredménnyel. Összegzés.
A januári tüntetések szervezői újabb demonstrációt és vitát szerveznek. Újra vitára hívják Orbánt és a miniszterelnök-jelölteket.
Elavultnak tartják a tananyagot, ami sok fölösleges terhelést jelent. Modern ismereteket akarnak.
Elkészült a 2016-os iskolai kompetenciamérés elemzése. A községi iskolák eredményei a leggyengébbek.
És nyugodtan tanuljanak matekot és nyelvet mobilon, mert az iskola nem használja ki a gyerekek kütyüaffinitását, mondta az Indexnek Csépe Valéria, az új Nemzeti alaptantervért felelős miniszteri biztos. A pszichológusprofesszor szerint a kerettantervek helyett tantervi ajánlások is jöhetnek, amik nagyobb szabadságot adnak a tanároknak.
A plusz egy évet az óvoda és az iskola közötti szakadék áthidalására hoznák létre.
Pedagógus kávéházakat viszont létrehozna, bevezetné a digitális dolgozatot is.
A régi atlaszt és tankönyveket követelik vissza, aláírásgyűjtést is indítottak.
A tüntetők a gyertyagyújtás után az EMMI épülete elé vonultak, ahol kifüggesztették követeléseiket.
Csoportbontás, kevesebb óra, rövidebb vakáció, egész napos iskola: ezekben gondolkodik az államtitkár.
De azért problémás, ahogy a pedagógusok tanítanak. Lazítanak a mindennapos testnevelésen.
A romák hatszor nagyobb arányban esnek ki az iskolarendszerből, mint az országos átlag. Ez is hozzájárult a siralmas PISA-eredményekhez.
Az LMP megijedt, hogy Semjén királlyá koronázná Orbánt az év utolsó plenáris ülésén.
December 19-én terveznek tiltakozni az oktatási rendszer színvonalának romlása miatt.
Az mta.hu által megkérdezett szakember is meglepődött. A változásokhoz szükség lenne a tanulási folyamatok mélyebb megértésére.
Nem tudják megállapítani, hogy két útvonal közül melyik a rövidebb, vagy hogy kellene átváltani egy másik pénznemre: a legijesztőbb a PISA-adatokban, hogy hány gyerek sorsa pecsételődik meg már általános végére.
Soha nem voltak ilyen gyengék a magyar gyerekek, természettudományban és szövegértésben nagy a visszaesés. Hiába a tantervi tudás, képtelenek alkalmazni az életben.
Magyarország egyre többet költ oktatásra, de még nem értük el a 2010-es szintet. A romák továbbra is kiszorulnak a többségi oktatásból.