'Hiénák vagyunk, nem fizetünk'
További Belföld cikkek
- Vörösbe borul a Lánchíd vasárnap este, fontos problémára hívják fel a figyelmet
- Kigyulladt egy autószállító kamion az M7-es autópályán
- Megmozdult a föld Pest vármegyében
- Az Építési és Közlekedési Minisztérium feljelentést tett a műemlékvédelemről kitálaló főtanácsos miatt
- Számos munkavállalójától válhat meg az ELTE kancelláriája karácsonyig
Tisztítsák meg!
Tekintse meg képeinket! |
Április 1. után azokra az állomásokra is be akarnak állni a taxisok, amelyeket jelenleg csak az "önkényeskedő, veréssel fenyegetőző, sokszor tettleg fellépő" szabadúszók használhatnak. A több ezer budapesti taxisból "alig száz ilyen" vállalkozó van, a nevüket, az autójuk rendszámát a különböző társaságok etikai tanácsainak tagjai ismerik.
Antal úgy gondolja, hogy a taxisok a pénzükért, amelyet a főváros az állomások kialakítására fordít, joggal várhatják el a terep tisztességtelen kollégáktól való megtisztítását, vagy legalábbis az egyenlő munkakörülmények biztosítását.
Hiénák a Nyugatinál
"Írjátok csak le, eddig se fizettünk, ezután se fogunk" - nyilatkozza az Index munkatársainak egy szabadúszó taxis a Nyugati pályaudvar oldalában, ahol a szlengben csak hiénaként emlegetett fuvarozók várakoznak, társasághoz tartozók nem. Gyakorlott utazók kerülik, hogy igénybe vegyék szolgáltatásukat, mivel többségük ötször-hatszor olyan drágán dolgozik, mint a szabott áras társasági taxisok. "Mi hiénák vagyunk, jól megkopasztjuk azt, aki beül hozzánk" - mondja dacosan az interjú alatt a klasszikus PR-fogásoktól tartózkodó taxis.
"Próbáljon csak beállni ide valaki, nem fér már el. Itt száz taxi megfordul naponta" - mutat a tényleg tekintélyes hosszúságú sorra, melyben rozoga Lada Samara éppúgy áll, mint jó állapotú Mercedes vagy Renault. Igyekszünk még szólásra bírni egy másik taxist, ő azonban csak ennyit mond: "Keveset beszélni magyar."
Mazsolák a Vígszínháznál
A főtaxis, ha döntési helyzetbe képzeli magát, akkor arról ábrándozik, hogy a fővárosban egységes színű, és azonos típusú taxiórával felszerelt kocsik futnak. Továbbá, hogy a meglévők mellé több taxisengedélyt már nem adnak ki, ezek viszont "kétmillió forintot érnek", mutat kártyájára, mert taxi volánja mögé csak kihalásos alapon lehetne ülni.
Mire jó az egész?
A taxisok szempontjából talán az lett volna a legjobb, ha minden marad a régiben. A drosztokon egyes számítások szerint az utasforgalomnak öt százalék alatti része bonyolódik, az igazán jó, pályaudvarok és forgalmas szórakozóhelyek melletti állomásokat a kiváltságosokon kívül mások továbbra sem használhatják. Ráadásul ezentúl megbüntethetik a parkolóhelyen, szabad jelzéssel álló kocsikat, mindezért még évi tizenhatezer forintot is fizetniük kell. (A pontos összeget még jóvá kell hagynia a Fővárosi Közgyűlésnek.) Akkor mire jó az egész?
Bécsben se mindenki a Mariahilferen drosztol
Klikk a képre! |
Rusznák szerint is "túl sok a taxi, túl kevés a hely", ám alkotmányossági problémákat vet fel a korlátozás, holott az Európai Unió több országában ez az aggály fel sem merül. A jelenlegi helyzeten is lehetne segíteni, ha nem minden taxis akarna a belvárosi drosztokra beállni. "A 22. kerületben például biztos, hogy nincs kevés megálló" - ad tippet a bizottsági elnök, aki szerint természetes, hogy Bécsben nem minden taxis a Mariahilfer Strassén parkol.
"Feljelentést kell tenni, ha egy fuvarszervező cég munkatársát a szabadúszók nem hagyják dolgozni" - reagál a drosztok megtisztítására vonatkozó óhajra Rusznák, aki azzal a felvetéssel sem tud mit kezdeni, hogy "rengetegszer" megkopasztják az úgynevezett hiénák az utasokat. A politikus szerint a drosztrendelet módosítása nem arról szól, hogy a Főpolgármesteri Hivatal megmondja: milyen autók állhatnak be az állomásra.
|