Előd
8 °C
17 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Még több pénz a 4-es metróra

2008.03.17. 14:38
Több mint duplájára emelik idén a BKV projektirodájának költségvetését, ha a Főpolgármesteri Kabinet döntését a közgyűlés elfogadja. Nem lesz viszont kismamabérlet, és Demszky közlekedésügyi tanácsnokából, Dancsból sem lesz a BKV új vezére.

A tavalyi 307 millió forintos keretének több mint a dupláját, 678 millió forintot költhetne idén működési költségekre a BKV 4-es metró projekt igazgatósága, ha a Főpolgármesteri Kabinet által hétfőn támogatott javaslatot a jövő héten elfogadja a Fővárosi Közgyűlés, tudta meg az MTI az ülés résztvevőitől.

Tájékoztatásuk szerint Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes a kabinet elé benyújtott javaslatában az igazgatóság jelenlegi 19 fős létszámának 40 fősre emelésével indokolta az igazgatási költségek növelését.

Milliárdokért adtak tanácsot a DBR-nek eddig

Továbbra sem adott érdemi magyarázatot a BKV arra, potnosan milyen tevékenységet végez az AAM Tanácsadói Zrt. a DBR projektirodánál. A cég 2007-ben két - éppen a közbeszerzési értékhatár alatti - szerződéssel 100 millió forinthoz jutott hozzá úgy, hogy előterjesztéseket, emlékeztetőket írtak munkatársai. Maga a metróbiztos, Becker László sem tudta az őt faggató képviselőknek elmagyarázni, milyen munkát végzett az AAM a DBR-nél, erről a BKV megbízott vezéigazgatója, Balogh Zsolt sem tudott tényszerűen beszámolni. Mint az Index megírta, a lemondott vezérigazgató, Antal Attila 2007 végén ötéves tanácsadói szerződést írt alá a céggel éves szinten 375 millió forintos keretösszegről. A DBR ráadásul 6 milliárd (!) forintot fizet az Eurometrónak projektvezetési tanácsadásért. (Index)

Az állam és a fővárosi önkormányzat közti metrószerződés alapján 386 millió forintot közösen finanszíroznak, 291 millió forintot pedig a főváros előlegezne meg a BKV-nak szánt ez évi önkormányzati támogatás terhére.

A létszám növelését a projektigazgatóság előtt álló új, illetve megnövekedő feladatokkal indokolta Hagyó Miklós előterjesztése.

További egyeztetések igénye miatt a kabinet nem döntött a BKV-nál bevezetendő kisgyermekes bérletről. Ennek ára megegyezne a tanuló-nyugdíjas bérlet jelenlegi 3 250 forintos árával.

Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) főpolgármester-helyettes álláspontja szerint a kismamabérletről az sms-jeggyel és az üzleti tervvel egyidejűleg célszerű dönteni. A cég veszteségét egyébként 220 millió forinttal növelné az úgynevezett kismamabérlet bevezetése.

Danielisz Béla (MSZP) frakcióvezető-helyettes megerősítette azt a szocialista álláspontot, hogy a közgyűlés hatályos döntésének megfelelően intézkedni kell a kismamabérlet bevezetéséről. Demszky Gábor a Főpolgármesteri Kabinet jövő heti ülésére egy új előterjesztést vár ez ügyben.

Az MTI értesülései szerint a kabinet ülésén nem esett szó a BKV vezérigazgatói pályázatának kiírásával és a cég felügyelőbizottságának a busztender vizsgálatáról kapcsolatos jelentésével összefüggő kérdésekről sem.

A főpolgármester azt viszont leszögezte, hogy a sajtóban megjelent hírekkel ellentétben az önkormányzat közlekedési tanácsnoka nem lesz a BKV vezérigazgatója, hiba lenne ugyanis, ha egy politikus látná el ezt a feladatot.