A Wizzair nem vitte el a vak utast

2009.06.19. 08:25 Módosítva: 2009.06.19. 09:56
Az utas nem szólt időben hogy vak, a légitársaság csak kísérővel, két jegy áráért vitte volna el. A cég az eset nyomán változtatott a szabályzaton.

A nő tavaly áprilisban szeretett volna külföldre utazni, római átszállással. A Budapest-Róma Wizzair-járatra látó testvére segítségével vette meg a jegyet az Interneten. Az utazás előtt egy héttel jelezte, hogy látássérült, ekkor értesült róla, hogy nem utazhat – írja a Népszabadság.

A Wizzair szerint az utasnak foglaláskor kellett volna jeleznie, hogy nem lát, hogy a légitársaság felkészülhessen. A weboldal "Hasznos tanácsok" rovatában az is szerepel, hogy vak vagy siket utasok csak egészséges kísérővel utazhatnak, azaz két jegyet kell venniük. A jegy árát visszakapta, ám mivel a továbbutazása meghiúsult, a nőt anyagi kár is érte.

Mindezek miatt az Egyenlő Bánásmód Hivatalhoz (EBH) fordult. Az EBH vette észre, hogy a kísérőre vonatkozó kikötés a honlapon csak a magyar nyelvű tájékoztatóban szerepelt, az angolban nem. További ellentmondás, hogy a járatokra napokkal az indulás előtt is lehet jegyet venni. Ha tehát valaki három nappal az utazás előtt vesz jegyet, és a foglaláskor a szabályzatnak megfelelően jelzi, hogy sérült, akkor a Wizzair elviszi, de ha egy héttel korábban, akkor nem.

Az EBH végül nem rótt ki pénzbüntetést a fapados légitársaságra, csak az eljárási költségeket terhelték rájuk. A Wizzair ugyanis kivette a magyar nyelvű szabályzatból a sérültekre vonatkozó diszkriminatív rendelkezést. A panaszos az erkölcsi mellett anyagi kárpótlást is kapott, 100 euró értékben utazhat a cég járatain.