Csúszik a szegedi villamosprojekt
Botka László, Szeged polgármestere a delmagyar.hu szerint elmondta: a város december 5. óta napi tízmillió forintos kötbért számol fel, és ez továbbra is így marad mindaddig, amíg a szerződéses feltételei nincsenek meg az átadási eljárásnak.
A műszaki procedúra elkezdésének az csak az egyik feltétele volt, hogy a villamos végigmenjen az új síneken. Ez kedden sikerült, de vannak még hiányosságok, amelyek miatt sem a villamosok, sem az autók nem közlekedhetnek. Helyenként hiányzik a felső betonréteg a villamossínek mentén, nincs kész az aszfaltburkolat a vágányok melletti félméteres sávban. Hiányzik egy körforgalom, néhol a járda, és a bicikliút.
Orosz Károly, az A-Sz-E Konzorcium vezetője elmondta, a fő hiányosságokat a héten kiküszöbölik, és akár a jövő hét közepétől járható lesz a sugárút. A járdákkal és a bicikliutakkal közműproblémáik adódtak, arról egyeztetnek.
Nyárra megépül a 2-es vonal
Jövő júliusra elkészül Szeged új, 2-es számú villamosvonala, a több mint 3,7 kilométeres vágányrendszert a cseh OHL ZS. a. s. vezette konzorcium építi meg 2,085 milliárd forintért - közölte Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester.
Az 1-es vonalhoz kapcsolódó új szárnyvonal három buszjárat kiváltását teszi lehetővé, az utasok olyan környezetbarát közlekedési lehetőséget kapnak, mely révén gyorsabban juthatnak el a belvárosba.
A munkaterület átadása az idén megtörténik, az előkészítő munkák is elindulnak, a kivitelezés pedig a tervek szerint 2010 júliusára fejeződik be.