Dömperek a Margit hídon
További Belföld cikkek
- A Pénzügyminisztérium két osztályvezetője is beismerte bűnösségét a korrupciós botrányban
- Márki-Zay Pétert feljelentette Lázár János felesége
- Orbán Viktor: Szeretnék megnyugtató dolgokat mondani, de nem tudok
- „Ott van a sok kölyök, minek tartsam meg?” – élet-halál harcot vívtak egymással a kutyák
- A kormány benyújtotta a magyar kutatási hálózat átalakításáról szóló javaslatot
A hétvégén megrakott teherautókkal tesztelik a szerkezetileg már felújított Margit híd terhelés alatti viselkedését. Mivel a középen megtörő Margit híd statikai szempontból két különálló hídnak számít, a vizsgálatot szombaton a pesti, vasárnap a budai hídfélen végzik.
A hídon felsorakozó 24, egyenként 30 tonnás teherautó összesen 720 tonnával terheli az új pályalemezt és azon keresztül a híd szerkezetét. Az alakváltozást a megfelelő helyekre felragasztott nyúlásmérő bélyegekkel és műszeres vizsgálatokkal követik nyomon.
Először azt vizsgálják, hogy a hirtelen megnövő terhelés hogyan hat a hídra, majd hogy a 10 órán át tartó változatlan terhelés milyen alakváltozásokat okoz, végül hogy a levonulás után miként nyeri vissza eredeti alakját az acélszerkezet.
Dunai László, a Budapesti Műszaki Egyetem professzora, a próba művezetője azt mondta, hogy az előzetes számítások és eddigi eredmények szerint a híd sikerrel átmegy majd a teszten, és az eredmények ismeretében kiadhatják azokat a jegyzőkönyveket, amelyek az ideiglenes forgalomba helyezéshez szükségesek.
A statikus próbaterhelés csak az első fázis, a második rész a dinamikus terhelés lesz, amikor a híd felújításával teljesen végeznek. Ez májusban várható.
Tóth Kata, a felújítást végző Mh 2009 konzorcium szóvivője az MTI-nek azt mondta, hogy az eredmények ismeretében a forgalom már a jövő hét közepén is igénybe veheti majd a hidat, ha az időjárás is kedvező lesz.
A Margit híd rekonstrukcióját elsősorban a korábbi vasbeton pályalemez korróziója tette szükségessé. A régit szétbontották, a helyére előregyártott acélelemekből álló új, a korábbinál szélesebb pályalemezt illesztettek.
Hogy a tömegközlekedés ne álljon le, a két hídfélt hosszában is megfelezték, azaz a pillérek közötti ívelt hossztartókat középen egymáshoz rögzítő elemeket átmenetileg szétvágták. Így egy ideig a Margit híd valójában négy hidat jelentett.
A hídfelek tartószerkezete, mely a pályatest és az azon közlekedők súlyát a pillérekre juttatja, lényegében érintetlen maradt, azon a szükségessé vált kisebb javítások után jelenleg a korrózióvédelmet és a festést végzik.