Kétezer pedagógussal hallgattatták meg Hoffmann Rózsát
A győri önkormányzat engedélyével pénteken szünetelt a tanítás számos oktatási intézményben. Az óvodák, iskolák a fenntartó ajánlatára a november 12-i tehetségnapra tanítás nélküli munkanapot rendeltek el a városban.
A pedagógusok nagy része végül a tehetséggondozásról szóló konferencián kötött ki a győri Széchenyi István Egyetem csarnokában, ahol megjelent Hoffmann Rózsa államtitkár is.
A kormány oktatásügyi felelőse Megőrizve és megújítva – Mit hozhat a közoktatási rendszer 2011 szeptemberétől? címmel tartott előadást a kétezer fős, pedagógusokból álló hallgatóságnak.
A Kisalföld.hu tudósítása szerint Hoffmann Rózsa előadásában leszögezte: „Országunk nagyon mélyre jutott az elmúlt években, fel kell emelkednünk, különben eltipornak minket. Ehhez az oktatás lehet a sikeres út. A tehetséggondozás mellett a felzárkóztatásnak is igen nagy szerepe van, a kettőt együtt kell kezelni.”
Új korszak jelentős változások nélkül
A KDNP-s politikus szerint a magyar pedagógus mindig különleges emberfajta volt. Az embernevelés, emberfejlesztés munkája vonzza őket. Elvárják – joggal –, hogy teljes energiájával a gyerekek felé fordulhasson, a mindennapi problémák ne akadályozzák őket. „Az új politikánk célja, hogy a szellem embereként viszonylag gond nélkül, megbecsüléssel dolgozhassanak. Amíg mellékállásokat kell találniuk a megélhetéshez, addig mindez nem működik. Végre megálljt parancsoltunk az elmúlt nyolc évben ennek a tendenciának, de jelentős változásokra még várni kell” – mondta beszédében az államtitkár.
Új nemzeti alaptanterv készül, amely visszahozza az értékeket, ismerteti az államtitkár beszédét a győri lap helyszíni tudósítása. Az ismeretszerzés és a kompetencia összekapcsolódik majd, nincs az egyik túlsúlyban a másiknál, Ha mindent megengedünk, rossz irányba megy az oktatás.
Mondjunk megálljt ennek, toleránsan követeljük meg azt a munkát, amit a gyerekek el tudnak végezni minden sérülés nélkül – mondta az államtitkár hozzátéve, hogy „évszázadok óta a tanterv írja elő azt a kötelező mennyiséget, amelyet az iskolarendszernek a gyermekektől el kell várnia. Korábban nem képezte vita tárgyát, hogy tanítsuk-e Arany János műveit. Ez is megroggyant a múlt években.”