Ajánlószelvény-gyűjtés és intimgomba egy plakáton
Különös plakát jutott el Csongrád megyéből szerkesztőségünkbe: Pápai István, a Magyar Igazság és Élet Pártja mórahalmi jelöltje szemmel láthatóan minimális költségvetésű kampányt folytat a parlamentbe kerülésért. Az A4-es méretű fehér lapon vastag fekete filccel írt szöveg, a jobb felső sarokban a jelölt fényképe akkurátusan odatűzve, pártelnökségi pecséttel hitelesítve. A jelölt egyfelől ajánlószelvényt gyűjt, másfelől - a plakát alsó harmadában - természetes gyógymódokat propagál.
Felhívtuk a házi gyártású hirdetések ("választási malac eladó", "naposcsibe - tucatjával olcsóbb" stb.) világát idéző választási plakát "kiadóját" a plakáton látható számon. Pápai István kérdésünkre megerősítette, hogy valóban a Magyar Igazság és Élet Pártja színeiben indul Csongrád megye 2. számú választókerületében, ami Szeged, Mórahalom és Öttömös egy részét foglalja magában.
A plakátot maga készítette és ezer példányban fénymásolta, így tudta a választókerületében saját arcát megismertetni. Amikor megkérdeztük, hogy megy az ajánlószelvény-gyűjtés, először elzárkózott a válaszadástól, mondván, ezt felsőbb pártutasítás tiltja, de végül elmondta - elvégre köztudott - hogy nehézkesen megy. "Nincs könnyű dolga a kis pártoknak, a nagyok mindent letarolnak. Sokan azt hiszik, hogy akikről nem szólnak a hírek, az már nem is létezik."
Vele együtt három MIÉP-es jelölt próbálkozik a parlamentbe jutással Szegeden (Szűcs László 58 éves cégvezető az 1. választókerületben, Pápai István nyugdíjas a 2. vk-ben, Hajdú András 61 éves matematikus pedig a 3. vk-ben méretteti meg magát). Ő maga most először próbálkozik a nagypolitikában, korábban nem indult egyik választáson sem, tudtuk meg a jelölttől.
Végezetül rátérünk a plakát alsó harmadára: "Miép sejteket adunk!" és így tovább. "Hogy kell ezt érteni?" "Sajnos ott kissé összecsúsztak a betűk, eredetileg külön lenne: Mi ép sejteket adunk!" - válaszolta a biogazdálkodó jelölt, aki a természetes gyógy- és életmódot kívánta propagálni választási plakátján. A programszerű hirdetési rész a rák, az asztma ellen, a pajzsmirigy, a prosztata és a női nemi szerv megbetegedéseire kínál megoldást. Hogy mi ez a megoldás?
"Búzafű. Kipréselem és a leve gyógyít. Csak ez olcsó és ezért nem kell senkinek."