Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEMBár olvasónk még korrupcióra gyanakodott, amikor elküldte a linket arról, hogy pénteken hirdettek meg egy rá következő hétfőn leadandó, több száz milliós pályázatot, hamar kiderült, hogy a pályáztatás ténye stimmel, de ez még csak a bejelentkezés fázisa volt.
Három pályázó jelentkezett az állami ünnepségeket szervező Hungarofest Nonprofit Kft. félmilliárdos közbeszerzési pályázatára, közölte Takács Mária Edina, az Óvári és Társa Ügyvédi Iroda munkatársa. Valójában minden pályázó több cég konzorciuma, így összesen 8-10 reklám-, PR és egyéb médiavállalkozás ugrott rá az üzletre.
Összesen négy közbeszerzési tendert hirdetett meg a Hungarofest, ebből hármat gyorsítva, hirdetmény közzétételével indított, egyet pedig nyílt, keretmegállapodásos formában. Olvasónk szemét az a tender csípte, amelyet február 11-én hirdettek meg, 14-ei leadási határidővel. A pályázat tárgya – ne rettenjenek meg az előterjesztésnyelvtől – "a Hungarofest Nemzeti Rendezvényszervező Nonprofit Kft. 2011. évi feladatainak ellátásához szükséges média- és PR-stratégia készítése, médiatervezés és médiavásárlás, a hirdetésekhez kapcsolódó PR-kommunikáció, valamint a kapcsolódó ügynökségi szolgáltatások és további kapcsolódó PR-tevékenységhez szükséges munkák ellátása". Erre a célra bruttó 550 millió forintot szán a kormányzat. (A másik három, fentebb említett tender összértékével együtt jön ki az 1,22 milliárdos kiadás.)
Takács Mária hamar tisztázta, hétfőn nem kész média- és PR-stratégiát kellett leadni, csak jelentkezni kellett. A lebonyolító ügyvédi iroda a hét végéig ellenőrzi, hogy a pályázók megfelenek-e a kiírás feltételeinek, amelyek itt elolvashatók.
A hét végén kiadják az ajánlattételi felhívást az állva maradt versenyzőknek, ami után 10 napjuk van az ajánlatok megírására. Az új rendszer célja, hogy megszűnjön a korábbi gyakorlat, miszerint külsős cégek magas árért nyerték el a központi ünnepségek kitalálásának és lebonyolításának lehetőségét, úgy, hogy igazából nem lehetett pontosan tudni, mit teljesítettek, és az arányban állt-e a kifizetett árral – magyarázta az ügyvédnő. Emlékezetes, az előző kormányzat ideje alatt a Supergroup szervezhetett jó néhány állami ünnepet és egyéb nagyszabású akciót, többek között pontonhidat építettek a Dunára Budapest közepén.
Most már nem külsősök, hanem a Hungarofest stábja, konkrétan Balatoni Mónika kreatív igazgató és emberei találják ki, miről is szóljanak, hogyan nézzenek ki az ünnepségek. A lebonyolítást, az eszközök beszerzését, az ehhez kapcsolódó prospektusok, reklámok, weboldalak elkészítését viszont külsős cégeknek adják ki.
Balatoni Monika színházi rendező, dramaturg és színházi újságíró. A magyar politikai trashtévézés sztárja, Kerényi Imre hívta annak idején a Madáchba dramaturgnak, de rendezett gálaműsort a Fidesz kulturális tagozatának is. Már az ő kreativitásának műve volt a tavaly október 23-ai állami ünnepség is.
Tavaly novemberben írta meg a Hírszerző, hogy a Közigazgatási és Igazságügyi minisztérium 2010 második félévére bruttó 4 millió 340 ezer forintot fizetett Balatoni tanácsaiért. A feladata bürokratául a következő volt: „stratégiai tanácsadás a kormányprogramhoz, tárcamunkatervekhez, a kívánt ország márkakép kialakításához; szakmai tanácsadás a lakossági kommunikációs stratégia kialakításához; stratégiai kapcsolatépítésben történő közreműködés a kulturális elit és a meghatározó értelmiségi körök vonatkozásában.”
Az 1,22 milliárdot nemcsak ünnepségek kommunikálására költik, jó pár olyan kulturális eseményt is ebből a keretből hirdetnek, amiket a magyar soros EU-elnökség miatt szerveznek. A barcelonai Sagrada Familia kerítésén jelenleg is látható az a magyar vándorkiállítás, ami az európai szecesszió mestereit mutatja be.
A Hunagofest amúgy jól van eleresztve első vonalbeli Fidesz-káderekkel. Szintén tavaly novemberben írta meg az Index, hogy a kft. nemzeti rendezvényszervező divízióját az a Varga Szilvia vezeti, aki hosszú ideje irányította a nagyobbik kormánypárt és Orbán Viktor nyilvános rendezvényei – kongresszusok, évértékelők, nagygyűlések – szervezési munkáit. Vargát a kormánytöbbség tavaly ősszel beválasztotta a Magyar Rádió Közalapítványból, a Magyar Televízió Közalapítványból és a Hungária Televízió Közalapítványból létrehozott Közszolgálati Közalapítvány kuratóriumába is.
Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEM