Több mint száz taxis dudált a taxisreformért
További Belföld cikkek
- Olyat tett az Üllői úton egy mercis, amitől megállt a forgalom
- Tömeges elbocsájtás zajlik a Főváros marketingcégénél
- Megszólalt az ügyészség a Till Tamás meggyilkolásával gyanúsított férfi letartóztatásáról
- Kijöttek az adatok: csaknem 20 ezren fordultak orvoshoz a múlt héten
- Csak óvatosan a Budai alsó rakparton, ha nem figyel, könnyen büntetés lehet a vége
Közepesen erős dudálással hajtott végig több mint száz taxi hosszú sorban a Hősök terétől a Városháza utcáig. Ez az utóbbi 12 év legnagyobb taxisdemonstrációja volt. A megmozdulást ráadásul elsőre sikeresnek is értékelte Metál Zoltán, az egyik szervező, miután átadták a petíciót a Városházán. A követelések között szerepelt, hogy 72 órán belül induljanak meg a tárgyalások, mire azt az ígéretet kapták, hogy már 24 órán belül meg fog történni ez.
Bár úgy tűnhet, a taxisok megmozdulása csak egy újabb a sorban, valójában itt más jellegű követelésekről van szó, mint a rendvédelmisek vagy a pedagógusok esetében.
Két témában akarnak tárgyalni a fővárossal. Az egyik egy átfogó taxiszabályozási reform, amire már régóta nagy szükség van a taxisok szerint. Metál Zoltán, a rendezvényt szervező Országos Taxis Szövetség (OTSZ) vezetője az Indexnek elmondta, elsősorban a létszám és a hatósági ár szabályozására lenne szükség.
A létszámról pontos számot nem akart meghatározni, de utalt rá, hogy a Budapesthez hasonló méretű, de annál nagyobb taxisforgalmat bonyolító Bécsben felennyi taxisengedélyt adnak ki - Budapesten 5500, Bécsben 3000 van. Nem azt akarják, hogy holnaptól vegyék el minden második ember engedélyét, de Metál szerint az új belépéseket mindenképpen szigorúbban kellene szabályozni.
A tüntető taxisok szerint szükség lenne rögzített hatósági árra is. Jelenleg csak a maximális árat határozzák meg, 240 forint/kilométerben, ezt azonban 12 éve szabták meg azzal a feltétellel, hogy évente újratárgyalják. Ez mégsem történt meg. A taxisok szerint a mostani megoldás semmiképpen sem jó, amikor a felső határ meg van adva, az alsó viszont nincs, sok társaság így bőven önköltség alatt, szerintük irreálisan alacsony áron (kilométerenként 140-150 forintért) hirdet.
A követelések másik része a Liszt Ferenc repülőtérhez kapcsolódik. A Fővárosi Közgyűlés május 25-i ülésén döntött arról, hogy újabb öt évre szerződést kötnek a Budapest Airporttal (BA) a repülőtéri taxidrosztok üzemeltetéséről. Az OTSZ május 30-án a Gazdasági Versenyhivatalhoz fordult, mert szerintük versenyhátrányba hozták a taxisokat, mivel csak a BA Zrt.-vel szerződött társaság, a Főtaxi kapott behajtási engedélyt a reptér érkezési oldalára.
A taxisok azt akarják, ne zárják ki a repülőtérről a többi társaságot, mert így, ha valaki nem Főtaxival akar utazni, arrébb kell gyalogolnia.
Többen megemlítettek egy példát, amikor egy taxis néhány hete ötvenezer forintért vitt be a városba egy turistát a repülőtérről. Szerintük az ilyen esetek elkerülésére is szükség lenne a szigorúbb szabályozása, minden egyes ilyen átverés ugyanis tovább csökkenti a taxisokkal szembeni bizalmat, így pedig a forgalmat is.
Több olyan tüntető is volt, aki már a taxisblokádban is részt vett. Most azonban azt mondták, nem valószínű, hogy ilyesmire kerülne sor.