Hoffmannék nem akarják háttérbe szorítani az angol nyelvet
További Belföld cikkek
- Székely János püspök: Az ünnep az egy kincs, és ezt mindenki érzi
- A Madách Imre Gimnázium leváltott igazgatója szerint az iskolai mobiltörvény abszolút hungarikum
- Felsővezetéki hiba és több járműhiba is volt a MÁV-nál vasárnap reggel
- 300 milliárd forintért takaríthatja a kórházakat egy cég a következő négy évben
- Készüljön fel, érkezik a havazás Magyarországra!
Az Origó a birtokába jutott nyelvoktatási stratégiai tervezetre hivatkozva szerdán azt írta: az államtitkárság az angol nyelvet azért akarja második nyelvként tanítani, mert az túl könnyű. A lap idézte a tervezetet, amely szerint "szerencsés, ha az első idegen nyelv nem az angol, didaktikai okból. Az angoltanulás kezdeti, nagyon gyors és látványos sikerei azt a tévképzetet kelthetik a tanulókban, hogy idegen nyelvet ilyen egyszerű tanulni". A tervezet szerint első nyelvnek célszerű lenne egy olyat választani, amelynek egyenletes megterhelést jelent a tanulása, ilyenek például a neolatin nyelvek (francia, spanyol, olasz).
„Sem a minisztérium, sem az államtitkárság nem rangsorolja a különböző nyelveket. A hírportál birtokába jutott munkaanyagban a szaktárca nem az angol nyelv háttérbe szorítását javasolja, pusztán arra a szakmai körökben folyó vitára utal, amely szerint, aki első nyelvként angolt tanul, az nehezebben sajátít el második idegen nyelvet, mint az, aki valamelyik neolatin nyelvvel ismerkedik meg először” – áll az államtitkárság közleményében.
Az Origó Dux László felsőoktatásért felelős helyettes államtitkár egyik múlt heti rádióinterjújából idézett. Dux szerint ha valakit korábban megtanítanak egy másik nyelvre, akkor szinte észre sem veszi, hogy mellette az angolt is meg tudja tanulni.
Az oktatási államtitkárság azt írja: bár a hírportál állítása szerint birtokában van a nyelvoktatási stratégia munkaanyaga, arról mélyen hallgat, hogy a tervezet egyértelműen leszögezi: az angol nyelv ismerete alapkövetelmény. "Soha egyetlen olyan kijelentés nem hangzott el, amely azt sugallná, hogy bárki magától elsajátíthat egy idegen nyelvet. A tárca vezetői ennek épp az ellenkezőjét hangsúlyozva minden nyilatkozatukban azt közvetítik, hogy a nyelvtanulás és minden más tanulás szorgalmas munkát igényel" – olvasható a közleményben.
Mint írják, a nyelvoktatási stratégián egyetemi és gyakorlati szakemberek sokasága dolgozik hónapok óta. A tervezetet rövidesen nyilvánosságra hozzák, és társadalmi vitára bocsátják.