Ravasz magyarázat a HM-es lézerblokkolóra
Az Index hétfőn számolt be arról, hogy a Zrínyi Médiát vezető Gubcsi Lajos szolgálati terepjárójára nyáron sebességmérőket zavaró elektronikai eszközt szereltek.
A cikk megjelenése előtt négy nappal e-mailben megkérdeztük Gubcsit, kapott-e a blokkoló beszerelésére engedélyt, mennyibe került az eszköz, illetve, hogy ki állta a számlát. Gubcsi akkor érdemi válaszok helyett néhány talányos sort küldött: „Hozzám eljutott kérdései - ezt nyugodtan állíthatom - részben a magánszférát érintik, részben hivatalit. Kérem, döntse el, melyik utat járja. Dez-Informátora talán segíthetett volna ennek elválasztásában is.”
Gubcsi csak a „Lézerblokkoló HM-es szolgálati autóban” című cikk publikálása után állt elő magyarázattal, hogy miként kerültek a Kia Sportage elülső rendszáma mellé a blokkoló külső érzékelői. A levélben azt állította, hogy a detektorokat májusban szereltette az autóra, de a blokkoló valójában sohasem működött.
A HM-es cégvezető szerint a blokkolót csapdának, sőt „légyfogónak” szánta, mert az Index az elmúlt egy esztendő során számos alkalommal jelentetett meg a céggel kapcsolatban olyan írásokat, amelyekhez „kizárólag a belső munkatársaink között keresendő informátor” szolgáltathatott információkat.
„Ezért ez év májusában az informátor kiszűrésére olyan önvédelmi tervet fogadott el a cég belső vezetése, hogy időről időre dezinformációkkal látjuk el az akkor még ismeretlen Index-informátort. Így kerültek az ügyvezető gépkocsijára az úgynevezett lézerblokkoló kültéri elemei, csábítva a fotózásra és vele párhuzamosan a rossz hír gerjesztésére.”